Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-08, 21:34   #2
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hagetid - hva er dine favorittblomster/-planter og hvilken stil vil du ha i hagen

Jeg vil også ha en lettstelt hage. En av mine sterkeste inspirasjonskilder er boken "Late hager" av Tor Smaaland. Jeg satser i stor grad på bunndekkere som kveler ugress, busker med vakre blomster (som vi kan gå helt inntil med plenklipperen), klatreplanter. Jeg legger ikke opp til bed som gir masse luking. Jeg er ikke sikker på om jeg noen gang får til den nostalgiske hagen (den er stor med masse luft foreløpig hvertfall), men romantisk kan den kanskje bli.

Nytt av året er et vakkert uterom omkranset av en espalier (som skal flommes over av villvin) og en liten hvit utebod, med gulv av Herregårdsstein, masse krukker med romantiske sommerblomster, en benk, flere lykter og noen andre detaljer. Der skal vi også lage en slags utekjøkkenbenk. Kanskje lager vi også et tak av klatreplanter.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

peoner - peoner er det vakreste jeg vet.

Samme her!