|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hagetid - hva er dine favorittblomster/-planter og hvilken stil vil du ha i hagenVi bare leier hus, så jeg klarer ikke legge store planer. Men i år har jeg kjøpt mange stauder i steder for sommerblomster (skal fornye kontrakten), og da har jeg gått for det jeg synes ser pent ut uten noen videre plan: bl.a. Ridderspore, klematis, og noen asters. Også en del jeg ikke aner hva heter - deriblant en del lave bunndekkende stauder. Og så har jeg noen heuchera. Ellers har jeg en haug georginekknoller jeg graver ned hver vår, gladioler, liljer, pellargoniaer, forskjellige krydderurter mm. og et par rosebusker. Hvis jeg skulle tenke langsiktig, skulle jeg hatt mengder av peoner - peoner er det vakreste jeg vet.
![]() |
#2 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hagetid - hva er dine favorittblomster/-planter og hvilken stil vil du ha i hagenJeg vil også ha en lettstelt hage. En av mine sterkeste inspirasjonskilder er boken "Late hager" av Tor Smaaland. Jeg satser i stor grad på bunndekkere som kveler ugress, busker med vakre blomster (som vi kan gå helt inntil med plenklipperen), klatreplanter. Jeg legger ikke opp til bed som gir masse luking. Jeg er ikke sikker på om jeg noen gang får til den nostalgiske hagen (den er stor med masse luft foreløpig hvertfall), men romantisk kan den kanskje bli.
Samme her!
![]() |
|
|