Sv: Hva savner du fra butikkhyllene?
Fra isdisken savner jeg Pommac is, Tom & Jerry is (disse kom i gul og rød, jeg elsket den gule), Hipp, Hei og Hurra-isene (Hipp var gul husker jeg, de to andre var rød og grønn, husker ikke hvem som var hvem) samt Kjempe Yes.
Fra "plukkegodtdisken" savner jeg de store, salte dropsene som var formet som sebraer, hvite på ene siden og sorte på andre.
Det som kanskje er enda kjipere enn at favorittproduktet plutselig forsvinner fra butikkhyllene, er når produktet av en eller annen grunn endrer smak/ konsistens. Kan nevne noen eksempler på ting som ikke smaker like godt som før: Salte bjørner - de var skikkelig gode og salte før, nå er de tamme og knapt salte i det hele tatt, sånne svarte, flate "djevelansikter" - disse var favoritten min tidligere, men de har endret smak og fins ikke gode nå. Det samme med salte smokker, disse smaker heller ikke det samme idag. Ser noen nevner Salmiakki pastiller - disse har jeg smakt i nyere tid (mener jeg kjøpte i Sverige sist), men de er langt fra så gode og salte som de var.
:mimre mimre: 
|