Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-06, 11:39   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farlige matdietter

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Annemde; jeg forstår godt at du er bekymret for å ikke bli tatt på alvor. Og det tror jeg er en reell fare for at kan skje med flere. Generelt syns jeg at dem som aldri har opplevd allergi på kroppen i alvorlig grad, har et ganske skjødesløst syn på hva det egentlig dreier seg om.

Jeg syns problemstillingen er interessant og jeg tror det er viktig å sette fokus på feildiagnostisering. Men som lederen i norsk legeforening sier selv, så dreier dette seg om en magefølelse de har og ikke noe de har gjort mye for å komme til essensen av. Fokuset bør etter mitt syn være på hva leger og sykehus kan gjøre for å veilede og forebygge feil endringer i kosthold, og ikke minst større veiledning og rådgivning til foreldre med barn som blir syke av mat. Jeg håper programmet har fokus på dette, og ikke på å offergjøre barna.

Men om det f.eks. blir diagnostisert melkeintoleranse, vil ikke barna da få melkeerstatning? Og da kan jeg ikke se at det skal være et problem i forhold til feilernæring. :naiv:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat