Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farlige matdietter (NRK)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 11:25   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farlige matdietter

Annemde; jeg forstår godt at du er bekymret for å ikke bli tatt på alvor. Og det tror jeg er en reell fare for at kan skje med flere. Generelt syns jeg at dem som aldri har opplevd allergi på kroppen i alvorlig grad, har et ganske skjødesløst syn på hva det egentlig dreier seg om.

Jeg syns problemstillingen er interessant og jeg tror det er viktig å sette fokus på feildiagnostisering. Men som lederen i norsk legeforening sier selv, så dreier dette seg om en magefølelse de har og ikke noe de har gjort mye for å komme til essensen av. Fokuset bør etter mitt syn være på hva leger og sykehus kan gjøre for å veilede og forebygge feil endringer i kosthold, og ikke minst større veiledning og rådgivning til foreldre med barn som blir syke av mat. Jeg håper programmet har fokus på dette, og ikke på å offergjøre barna.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.