Sv: Politisk korrekt FP?
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Jeg håper i alle fall ikke at FP blir et sted der man toner ned kunnskapen og engasjementet man sitter inne med fordi de som ikke kan like mye om et gitt tema ikke skal føle seg dumme. FP er tross alt leksikonet mitt. 

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.
Jeg innrømmer det gjerne: Jeg liker at FP kryr av flinkiser som skriver godt, har høy utdannelse, er samfunnsengasjerte, reflekterte, sosialt intelligente, selvransakende, og ja, politisk korrekte. Alt er relativt, selvsagt, men det da ikke slik at forumet f.eks. bærer preg av folk som klager over høye bensinpriser, lave straffer, for mange innvandrere, miljøavgifter, osv.
Det er vel fortsatt slik at like barn leker best..?! 
Sånn er det bare.
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Jeg synes det er stor forskjell mellom mellom nyheter om at gulrøtter øker kreftfaren og den viten man har om økt overlevelse ved bruk av bakovervendt bilsete og en dramatisk reduksjon av krybbedød ved ryggleie. Det er noe med å sile ut den viktige informasjonen. Jeg fatter ikke at folk bruker penger på å forsikre barna i alle bauer og kanter hos forsikringsselskapet, og samtidig lar barna sitte forovervendt eller nyfødte ligge på magen - så lenge det ikke er svært gode grunner til å gjøre det annerledes. Jeg kan leve godt med momzillastempelet hvis denne tankegangen gjør meg til en slik en.
Det kan jeg også. :momzilla: