Sv: Politisk korrekt FP?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg har lest innleggene dine-flere ganger.
At folk ikke bryr seg om ekspertråd kan f.eks henge sammen med det jeg skrev i den forrige tråden min. I dag blir vi overlesset med råd fra eksperter. Hva med å vise folk såpass tillit at man stoler på at de gjør det de mener er best for sitt barn. Det er ikke så mange år siden det ble anbefalt at barn skulle ligge på magen f.eks. ( Sier ikke at det er feil at barn sitter bakoverlent, men skjønner du poenget mitt?)
Nå er jeg snart så trøtt at jeg ikke er sikker på om jeg skjønner det selv...
Jeg synes det er stor forskjell mellom mellom nyheter om at gulrøtter øker kreftfaren og den viten man har om økt overlevelse ved bruk av bakovervendt bilsete og en dramatisk reduksjon av krybbedød ved ryggleie. Det er noe med å sile ut den viktige informasjonen. Jeg fatter ikke at folk bruker penger på å forsikre barna i alle bauer og kanter hos forsikringsselskapet, og samtidig lar barna sitte forovervendt eller nyfødte ligge på magen - så lenge det ikke er svært gode grunner til å gjøre det annerledes. Jeg kan leve godt med momzillastempelet hvis denne tankegangen gjør meg til en slik en.