Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-08, 14:15   #11
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Nå har jeg lest hele tråden (puh), og jeg synes Kie sier omtrent det jeg mener her. Som nykommer havnet jeg i det som for meg ble en ubehagelig diskusjon med Sitron. Jeg skjønte ganske raskt at det ikke bare var meg som ble hogget litt hardt ned av henne, og andre "erfarne brukere" kom med trøsteprikker til meg. (Joda, FPere kan kozemoze de også, men det gjør det litt i smug.) Det forvirrende er at jeg nå savner Sitron (hvor har det blitt av henne), for hun er jo en del av den morsomme spennvidden som utgjør FP.

Men noen innlegg i denne debatten måtte jeg riste litt på hodet av. Det startet med dette:

Det fortsatte med at andre brukere nevnte andre her inne som de mente var spesielt flinke mødre. Dette er sikkert dyktige, oppegående kvinner og mammaer, men å begynne å peke ut noen i dette forumet som flinkere mammaer enn andre, synes jeg blir helt feil. Og litt komisk.

Syns du det er feil at enkelte mødre blir pekt på som mer dyktig enn andre. Det er mødre som er mer dyktig enn andre, og da syns jeg ikke det er så farlig å la de få høre det i blant. Jeg syns iallfall det er godt å høre innimellom at jeg gjør ting som kjennetegner en god mamma.
Men klart vi kan ha ulike syn på hva en dyktig mamma er, og da er det jo forskjellige mamma'er vi merker oss her inne på forumet som dyktige.
Jeg vet jeg er en dyktig mamma, men jeg kan alltid bli bedre. Og, da er det veldig greit å bli inspirert av andre mammaer her inne.

I dag har storesøster smurt nistepakka si selv, i tillegg har hun og mellombror hjulpet meg med klesvask, bretting av klær og fått de i skapene. Og, det er fordi at jeg har skjønt at jeg har undervurdert dem. Og, jeg er ikke redd for å innrømme det.