Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-08, 09:43   #100
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er et foster "liv"? (Spinoff med poll)

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg har poengtert veldig mange gongar at eg både er for abortlova som ho er i dag og at eg sjølv ikkje vil bruke spiral eller ta abort ut frå mine etiske grenser, så det er nok ikkje så enkelt og svart-kvitt som du vil ha det til.

Jeg har aldri sagt at det er svart/hvitt. Jeg har bare sagt at sånn som det er i dag, så har kvinner et valg. Og takk og lov for det. Hvilken prevensjon kvinner vil bruke, er også opp til hver enkelt. Spiral er ikke tvang, så man har faktisk et valg. har man betenkeligheter med å bruke spiral, så la være da. Og ja, jeg er uenig i at spiral kan sammenlignes med aborter.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Sikter du her til mitt innlegg også her? Det går an å mene at det å bruke spiral som lar egg befruktes er en passiv abort, og samtidig være for at det skal være lov å gjøre det på denne måten. Jeg er for dagens lovgivning. *gjentar*

Jeg sikter ikke til noenting. Jeg er bare ikke enig med deg.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja mange mener jo det bare er celler frem til uke 12, og vips så er det et foster. En celleklump (jeg vet jo at det er et embryo frem til uke 8 altså, så å kalle det foster blir jo feil ja). Det blir feil for MEG å bruke spiral, og jeg nikker forøvrig til det Irma og Alfa sier. Kloke damene.

Det jeg mente var at det som spiralen fanger opp og støter ut, er celler. Ikke foster, babyer eller noe annet. Celler.