Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-08, 17:15   #5
Bingo
Aktiv

Medlem siden: Jun 2008
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du medlem av Mensa?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Om IQ og intelligens er det samme er det svært ulike meninger. Hva Mensa mener er greit, men jeg synes ikke de skal ha eneretten så lenge det ikke er noe vitenskapelig fundament for det ene eller det andre.

Den testen jeg tok var i "gamledager" og definitivt Mensabasert og laget av norske Mensa, de lager ikke tester selv lenger.

Ikke noe sted har jeg hevdet at jeg mente Mensa var en forening for tullinger og teitinger, men at testen gikk på matematisk-logisk kjapphet. Det vil jeg hevde at jeg hadde rett i. Jeg hadde ikkke ventet at medlemmene skulle være teite og barnslige, det kom som litt av en overraskelse.

Jeg husker ikke lenger hva jeg scoret, har sikkert testen arkivert et sted, men det var mer enn godt nok for å bli medlem.

Mensa har ALDRI laget IQ tester. Det gjelder norske Mensa og Mensa i utlandet. Det å utvikle en IQ test er svært dyrt og arbeidskrevende og det er nødvendig med en kompetanse langt over det organisasjonen Mensa besitter.

Dette vet alle som er medlemmer, og alle som har tatt testen.

Når det gjelder testen har du den slett ikke arkivert slik du hevder. Tester deles ikke ut til de som har tatt dem. Kommer et eneste eksemplar på avveie er jo testen verdiløs.

Igjen, dette vet alle som har tatt testen.

Jeg synes de to siste innleggene dine fremstår som lite troverdige. Svært lite av faktaopplysningene dine ser ut til å stemme med virkeligheten.

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat