|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du medlem av Mensa? | |||
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3,23% |
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) |
63 | 29,03% |
Nei, jeg har tatt testen, men strøk |
12 | 5,53% |
Nei, så smart er jeg neppe |
63 | 29,03% |
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens |
72 | 33,18% |
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?
Mensa har ALDRI laget IQ tester. Det gjelder norske Mensa og Mensa i utlandet. Det å utvikle en IQ test er svært dyrt og arbeidskrevende og det er nødvendig med en kompetanse langt over det organisasjonen Mensa besitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Leser
|
Jeg fikk ikke selve testen, men jeg fikk utdelt et skjema hvor de som hadde skjekket testen hadde skrevet antall rette og hvilken IQ dette tilsvarte.
![]() |
#3 |
Aktiv
![]() |
Jepp, det er det vanlige. Men selve testen beskyttes svært strengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Føler du deg truffet, Bingo?
![]() |
#6 |
Aktiv
![]() |
Man trenger ikke tro enhver som hevder noe på internett. Det "Strå" sier viser svært tydelig at han (eller hun?) aldri har tatt en Mensa-test, og at han heller ikke har vært medlem av organisasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Dette handler ikke om å tro hva andre skriver, men hvordan man forholder seg til hva andre skriver. Hvilken kunnskap er det du mener Mensa-medlemmer normalt har? Jeg har ingen kjenskap til hva Mensa-medlemmer kan, men er det barnelærdom at Mensa ikke lager tester?
Man behøver ikke være Mensa-medlem for å vite at dette er feil. En IQ-test måler hvor flink du er til å løse logikkoppgaver på ulike plan. Dette er korrelert til intelligens, men intelligens er og blir en abstrakt størrelse, og det er i beste fall naivt å tro at avkryssingsoppgaver alene kan måle dette. I alle fall når man benytter et score uten standardavvik, som jeg anser for å være veldig stort. |
![]() |
![]() |
#8 |
Aktiv
![]() |
Så lenge du ikke skiller mellom egne synspunkter og fakta er du nødt til å komme feil ut. Fakta endrer seg ikke selv om du mener noe. |
![]() |
![]() |