Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 08:53   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For øvrig stemmer jeg ikke FrP, og kan si med hånden på hjertet at det vil jeg ikke gjøre heller. Jeg er rivende uenige med dem i de viktigste enkeltsakene deres (billigere biler, bensin og sprit vil ikke akkurat bidra til å gjøre verden til et bedre sted, spør du meg), syns innvandringsretorikken deres er kvalm, mener at det økonomiske politikken er den reneste galemattias og at fordelingspolitikken vil skape sosial nød hinsides fatteevne dersom den blir gjennomført.

Jeg mener at de som innser dette, men allikevel stemmer FrP fordi de ser at de kan tjene på det, er kyniske og slemme. De som greier å stemme FrP uten å innse dette, mener jeg oppriktig må være om ikke dumme, så i hvert fall svært kortsynte, lettlurte og henfalne til ønsketenkning. Jeg synes faktisk det aller verste er kombinasjonen av billig bensin og sprit på den ene siden, og rasering av det sosiale sikkerhetsnettet som velferdsstaten gir, på den andre. Jeg blir fysisk dårlig av at noen kan mene at billigere sprit er viktigere enn å gi folk en ny sjanse om de kommer skeivt ut. (Særlig siden folk rett som det er kommer skeivt ut nettopp ved hjelp av sprit.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat