Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-08, 23:02   #6
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er helt greit. :raus: Forventninger (og fordommer) låser en i faste tankemønstre og hindrer en å tenke utenfor boksen.

Mye rett i det, men å kaste sammenhenger på båten i stedet for å lure på hvorfor de er der hindrer en bare i å tenke, punktum.
Med "forventning" her mener jeg at du forventer at noe henger sammen med noe annet når det statistisk sett virkelig gjør det. (Hvor stor presisjon forventningsverdien har er en helt annen sak, som sagt.) Å se forskjellen mellom ting som virkelig henger sammen og de som bare tilfeldigvis ser sånn ut er halve moroa. kan man begynne å lete etter bakenforliggende årsaker.
Det at man ikke ser veggene betyr ikke at man tenker utenfor boksen.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Flott at vi har med oss en Hummer-ekspert.

Ekspert er nok å ta for hardt i er jeg redd, men jeg kan hente informasjon. For eksempel har Wikipedia et bra (og referert!) sammendrag her:

Sitat:

Criticism of Hummers includes all the criticism of SUVs in general, although at a higher degree. See Criticism of sport utility vehicles.
Specific extra criticisms of Hummers include:
Poor fuel economy
Even compared to other heavy passenger vehicles, Hummers have poor fuel economy. Because the H2 is built to the over-8500-lb GVW class, its fuel economy is neither published by the EPA nor counted toward Corporate Average Fuel Economy.[11] For instance, H2 in one engine configuration averages about 14 mpg (US) (17 L/100 km/17 mpg imp) on highways, 10 mpg (US) (24 L/100 km/12 mpg imp) in the city, and has a curb weight of over 6,000 lb (2,700 kg), making it technically illegal for use on some streets.[12]
Safety
Crash data for Hummers is less complete than for other SUVs. Because of its weight, it takes longer and further to stop in emergency braking situations. As a Class 3 truck, Hummers are exempt from many DOT safety regulations.[13] The H1 lacks standard safety features, including child safety locks, child seat tethers, side air bags and stability control. Large blind spots make parking difficult and possibly dangerous.[13]
Size
Some Hummers are significantly bigger than other SUVs; this can cause problems parking, driving and fitting in a garage.[14]
Safety and ecology
Safety and ecological perceptions from other road users has attracted a lot of criticism.[15][16] The Hummer (usually the H2) has been singled out and attacked as a symbol of ecological irresponsibility, sometimes using violent means.[17][18][19]

De gass-drevne hummerene du nevner over finner jeg derimot ingen steder fra fabrikantens side i alle fall. Kunne du gi meg en link? (Det eneste jeg finner er spesialverksteder som tilbyr seg å bygge om en eksisterende Hummer til mer effektive diesel/hybrid/gass-løsninger for en nett sum et sted over 39.000$. Du kan sikkert bygge om andre biler også for den prisen så det er vel neppe et utpreget Hummer-fenomen?)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Er det verre å fly til "sydenlandet" enn å fly innenlands eller til storbyer eller andre ikke-syden-reisemål?

Bortsett fra at det ofte er mer reelle behov for å fly til Karasjok enn til Ibiza var det ikke akkurat poenget mitt hverken syden eller Hummere sånn isolert sett, men ting som fungerer bra som eksempler (sålenge jeg får frem at det er eksempler før diskusjonen graver seg ned på et sidespor).

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 18-09-08 kl 23:50.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat