Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-08, 18:47   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, det går selvsagt ikke an å generalisere for alle produkter, mine fordommer forteller meg at Vendela Kirsebom ikke er early adopter for traktorer, for eksempel. Men for mange av produktene som man har snakket om her, som f.eks. dyre motestøvler, økologiske trøfler, el-biler, velvære/luksusprodukter (spray-tan, anyone?) vil jeg anta at Oslo vest innehar mange av EA'ene, i hvert fall (det er nok en riktigere måte å si det på. Som sagt, det jo en temmelig heterogen gruppe). Og ja, det er temmelig mange år siden IJ-støvler kom til Oslo.

Når man ser på navn, er det gjort ganske omfattende forskning på det, tror jeg, og ti-på-topp-listen i Oslo vest og Bærum er en sikker vinner for landet noen år etter.

Ja men det er jo som du sier en helt annen måte og si det på. Vestkantsfruene som gruppe, kan aldri være Early Adaptors i Norge, da den gruppen er alt for stor. Men det er klart det finnes EA i den, på samme måte som det gjør i sub'en i sentrum/øst. Men dette blir jo bare et definisjonsspørsmål. Poenget er at de ikke er trendsettere, men som du sier kanskje føler at de er det fordi de gjør det mer kommersiellt. Innenfor deres segment that is. Det er derfor jeg vil definere de som EM, og ikke EA.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat