Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-06, 13:25   #383
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

tander, som strekker seg fra rene tautologier til rene fordommer. En uttalelse som "folk som stemmer FrP er dumme(re enn andre folk)" er ikke helt i tautologi-enden, men den er heller ikke på linje med "negre er mindre verdt enn hvite", som er en uttalelse som er utelukkende basert på fordommer.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er selvfølgelig sant at ut av de to utsagnene er det andre mye verre enn det første. Men nå har jeg ikke sett noen her på fp som har sagt det andre, men jeg har sett flere som sier det første.

Jeg snakket ikke egentlig om hva som er "verst", i betydningen "slemmest", men om hva som er basert på fordommer og hva som ikke er det. Poenget mitt var at det er ikke like irrasjonelt eller fordomsfullt å mene at FrP-folk er dummere som å mene at svarte er dummere. For gruppen FrP-ere er i stor grad definert ut fra hva de mener og hvordan de tenker, og da er det ikke fjernt å konkludere med at de mener "mer feil" eller tenker "mer dumt" enn det er å si tilsvarende ting om svarte.

(Utgangspunktet mitt var jo å protestere på at bruken av ordet "rasistisk" om det å hetse FrP-ere, og så prøvde jeg bare å forklare at jeg mener det er en vesensforskjell mellom å karakterisere folk ut fra meningene deres og ut fra hudfargen deres.)