Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meg
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
TI prosent?! Altfor mye.
Desverre tror jeg en del barn får i seg langt mer enn det. Tenk bare på hvor mye posesuppe og grandiosa det serveres i dette landet. Selv i barnehager og sfo går det jo i posesuppe, som er proppfull av sukker.
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Enig! Jeg er enig med henne i at mange er for "hysteriske", men jeg synes enda flere er for lite "hysteriske" når det gjelder sukker. Det er veldig, veldig vanskelig å holde oversikten over hvor man får alt sukkeret fra på en hel dag, da det fader meg skjuler seg i alt vi spiser omtrent. Det er jo tilsatt sukker i endel brød, til og med. *må bli flinkere til å bake selv*
Særlig i kneip og andre lyse brødtyper. De brødtypene man ofte finner der det skal serveres mat til barn.
Skvetten er livredd sukker og baker selv.
Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.
Jeg ser heller ikke poenget med å vente. Kjøper de inn kneip (som er et tøysebrød) og søtt pålegg nå, kommer de til å fortsette med det fremover også, hvis ikke noe snakker med de om det. At barnehagen er ny er vel ikke en unskyldning for å kjøpe inn usunn mat? Det krever da ikke mer arbeid å skaffe til veie sunt grovt brød og pålegg enn kneip og prim?

Det er ditt barns helse vi snakke rom her, hadde det vært mitt barn hadde jeg tatt det opp med pedagogisk leder. Synes det at man spør uten å få noe godt svar er grunn god nok til å ta det videre.
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Mener at man ikke har så mye belegg for å "kritisere" så tidlig og at man burde vente litt... først og fremst.
Det er da ikke kritikk å ta det opp som et sivilisert menneske.
|