Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-08, 14:35   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det med å ha en religion er vel å ha en pakkeløsning på at man har valgt en bestemt måte å betrakte verden på. Så da blir man "feil" innenfor den troen hvis man setter spørsmålstegn ved rammene.

Blir som å ignorere rettskrivningsregler på fp - bare at verre?

Vi som ikke greier å svelge ferdigtygde regler får heller stå på utsiden og tenke det vi vil.

Åh nei, så ille som å ignorere rettskrivningsregler er det nok ikke.

Dette er veldig person-, menighets- og religionsavhengig, tror jeg. Ens eget referansegrunnlag (det ordet har jeg brukt mye i det siste) farger automatisk hvordan man ser på ting generelt, og hvis man har erfaringer fra en inkluderende, varm og nestekjærlig menighet som respekterer individet er det nok lettere å se litt stort på andres trosgrunnlag enn hvis man for eksempel, helt hypotetisk, er vant til at Sånn er det. Og er det ikke Sånn, så prøver du ikke hardt nok. End of discussion.
Jeg har litt fra begge deler, heldigvis.

(Skilpadda, ser du at jeg runder av i kantene etterhvert her? :lærer: )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat