Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-08, 15:48   #22
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Asylmottak i nabolaget

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Poenget mitt var at et veldig stort asylmottak kan ha en del uheldige effekter, særlig når det plasseres så langt fra folk (Skarsteinsdalen er jo ganske ødeland). Ungdom i førstegangstjeneste er en litt mindre kompleks gruppe enn asylmottakere med litt andre problemer som i tillegg kjenner det norske klimaet. I tillegg trodde jeg at det var snakk om flere enn 1000 asylmottakere slik at forholdstallet til antall beboere på Andøya ville blitt enda skjevere.

Jeg sitter nemlig også inne med litt lokalkunnskap

Mellom 1000 og 1500 tror jeg det er snakk om, ikke flere enn 1500 iallefall, og det er jo maks og betyr ikke at det til enhver tid kommer til å være så mange.

Jeg er i utgangspunktet ikke negativ til et mottak i skarsteinsdalen, men det betinger at opplegget rundt det blir bra og det tror jeg det kan bli. Det betyr selvsagt at man må bruke penger på transport slik at disse asylantene ikke blir sittende helt isolert.

JEg hadde kommet til å søkt jobb der om det hadde passet for det høres veldig spennende ut.

Og ble selvsagt nysgjerrig på lokalkunnskapen