Sv: Enkelte folk har lite vett
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
En ting jeg faktisk tillater meg å virkelig ergre meg over når det gjelder bilsikring er det signalet de gir ungene når de konsekvent bryter en trafikkregel, så åpenbart. Jeg registrerer at de foreldrene som slenger 6-åringen i forsetet bak airbag og uten belte, er de samme som har som har små drittunger som ikke bryr seg om regler på skolen heller. Det er de som lugger, bråker, slåss og er rett og slett slemme. Det er jo slett ikke rart. Unger gjør som vi gjør, ikke som vi sier. Bryter du regler selv så kan du akkurat like godt henge opp en plakat på rommet til ungene der det står "DRIT I REGLENE! DE GJELDER IKKE OSS!".
Så helt uavhengig av risikovurderingen, så er det en uting å bryte regler, i seg selv.
Og siden det går ut over oss og vårt barn hver bidige dag (ikke bare bilsikringen, selvsagt, men holdningen det er et symptom på), så ergrer det meg, ja.
Her vil jeg sette navnet mitt.
mvh,
safran
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg også synes det er en uting å ikke sikre barna sine. Akkurat hvor fruktbart det er å ta det opp på nett er jeg mer usikker på. FP er slik jeg ser det "befolket" av personer som er veldig opptatt av ting som bilsikring etc. Personlig synes jeg det er bedre å si i fra til vedkommende direkte.
Jeg tror så absolutt det kan ha noe for seg å ta dette opp på nett. Det var og er på nett jeg har hentet informasjon om bilsikring og myyyye annet.
Og så er det jo ikke noe i veien for å få i gang en litt livlig diskusjon en gang i mellom.