|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg har fått med meg at du er uenig i "oiekoret", men uansett hvordan du vrir og vender på det forsvarer Joika, mens andre okker og muligens (har ikke lest hele diskusjonen) anklager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Leser
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vett
Hvis man okker seg over de som anklager? Er man da nødvendigvis enig i alt den som blir anklaget gjør?
![]() |
#63 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp. Nå skrev du det jeg tenkte. Takk.
![]() |
#64 |
Ringskrømt
|
Hvis man sier seg uenig i anklagene basert på at det vet vi ikke, er jeg enig med deg. Jeg synes Joika tok den steget lenger ved å komme opp med motargumenter som at det kanskje var et engangstilfelle osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettDet er virkelig sykt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Passiv
|
Hjelpe meg, i dag vet vi da bedre enn dette.
På skolen jeg jobber ved har vi trafikkopplæring, det er viktigere å lære ungene å ferdes i trafikken når de har blitt såpass store enn å lære opp foreldrene. Jeg ville synes at det var en rar sak dersom vi skulle ha opplæring av foreldre i forbindelse med barnesikring. |
![]() |
![]() |
#67 |
frakoblet
|
Jeg tror så absolutt det kan ha noe for seg å ta dette opp på nett. Det var og er på nett jeg har hentet informasjon om bilsikring og myyyye annet.
![]() |
#68 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettSer det ofte jeg å!
![]() |
![]() |
#69 |
Pauset
|
Jeg syntes vel bare ikke at det er ok å kritisere noen for en enkelt hendelse, når man ikke vet så mye mer enn det, og trekke konklusjoner om hva slags person det er snakk om (det virker bare hovmodig). Samtidig som man kaller seg selv en slags forkjemper, som da denne gangen, bare stiller seg på sidelinjen. Det er selvmotsigende om individet faktisk betyr noe, noe jeg ville tro var det viktigste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Pauset
|
Jeg tror du tar feil på det siste der. Jeg mener at faktisk flere hadde sagt i fra, om de turte tale saken til andre ukjente (feks "folk uten vett" eller barn som mishandles) som ikke kunne forsvare seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Passiv
|
Det er nok flere enn du aner som gjør det, jeg skjønner godt at man vegrer seg dersom man vet at vedkommende har et sinneproblem. |
![]() |
![]() |
#73 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg har såpass dårlig erfaring med å si direkte fra til folk, at jeg sjelden tør å gjøre det nå. Enkelte er rett og slett helt syke når de blir konfrontert med noe på en konstruktiv måte.
![]() |
#74 |
Passiv
|
Kan si for min egen del at jeg noen ganger sier fra, men de fleste gangene anser jeg risikoen som for stor og la det være. Får nok av dette i jobben min til at jeg vil utsette meg for sånt på privaten. |
![]() |
![]() |
#75 |
Leser
|
Ja, det er selvfølgelig et greit emne å ta opp. Mener det var Pelen som skrev et utrolig interessant innlegg om bilsikring etter at hun hadde vært på foredrag. Det er jo ren folkeopplysning. Men jeg synes ikke HI var i den kategorien. Jeg oppfattet HI mer av typen "få ut steam" fordi man har sett noe som har opprørt en. Jeg skjønner at det er greit å få ut litt damp, men hvorvidt det er konstruktivt er jeg mer usikker på. Mulig jeg tar feil?
![]() |
#76 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Høh? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Leser
|
Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom disse tingene, men det finnes jo folk som er "best på bunn" (<- glitrende uttrykk, ikke sant?
![]() |
#78 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Nemlig.
![]() |
#79 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Poenget mitt var vel at man ikke kan dømme noen etter hvordan man sikrer barnet sitt. Jeg liker bare ikke slikt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg sa bare at JEG REGISTRERER dette. Jeg snakker ikke om en gang ved spesielle omstendigheter. Jeg snakker om de som konsekvent lar ungene kravle rundt uten belte i forsetet. Det VET jo ungene at er ulovlig. Og så ser de at det driter foreldrene i.
![]() |
|
|