|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg har da vært i avisen og fått frem mye informasjon om nettopp dette temaet. Sitter da ikke bare her på nett, må jo få ut informasjonen til de som ikke bruker internett også. Mulig det er PMS(alltid fint å ha noe å skylde på) men dette provoserte meg i dag, jeg har sett det mange ganger før men akkurat dette provoserte meg veldig.
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson Mamma til poden 05 og prinsessen 11. Sist redigert av *HH* : 10-12-08 kl 23:46. Årsak: Leif kom og leif gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte folk har lite vett
Jeg ble litt satt ut den gangen jeg så det. Og etterpå dumpet hun den gode vennen av meg hun var sammen med og jeg har ikke sett henne siden. Så nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettDet er ikke alltid bare-bare å si fra til folk om sånt. Noen av oss har hatt litt vel dårlig erfaring med det (les: omtrent blitt spyttet etter). Og jeg synes bilsikring er et såpass viktig og hett tema at det aldri kan bli ferdig diskutert, og jeg skjønner ikke hvorfor HH skal bli "angrepet" for dette. Det er et særdeles viktig tema hun tar opp!
![]() |
#45 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Huh? Enda verre å røyke sånn helt generelt eller røyke i bilen/huset foran barna? Det er stor forskjell på dette, vet du. Og det finnes alltid noe som er verre. Vi kan ikke se gjennom fingrene på bilsikring og annet, fordi barn sulter i Afrika.
![]() |
#46 |
Passiv
|
Sånn er det vel for alle oss som arbeider med barn og unge på en eller annen måte. Om vi skal reagere på absolutt alt er vel en annen sak.
Joda, man kan vel si at ting noen gang går litt vel langt i vår iver etter å beskytte etterslekta, dog bør barn sikres i bil uansett hvor kort eller lang turen er.
For en lur og klok måte å gjøre det på! |
![]() |
![]() |
#47 |
This is normal!
|
Enig.
![]() |
![]() |
#48 |
Passiv
|
Nja, vet nå ikke helt hvor du har tallene dine fra.Kan anbefale: www.ssb.no du vil finne fakta her som bestrider tallene dine.
Det er verre å drepe noen også for den sakens skyld, eller for ikke å glemme at det er grusomt når noen ikke gir mat og omsorg til sine barn. Kjenner at jeg blir provosert når man inntar en slik holdning. Bare fordi noe er verre så skal man ikke bry seg? |
![]() |
![]() |
#49 |
Passiv
|
Det er kanskje ikke verdt det i det daglige dersom vedkommende vil komme til å forsure livet til *HH*. Jeg skjønner henne godt jeg, det er ikke alltid at man kan buse frem med tingene ovenfor de det gjelder. Hun har da laget et skriv slik at hun har gjort noe for å få disse foreldrene til å forstå. |
![]() |
![]() |
#50 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Jeg er veldig enig med Joika i dette. :bombe:
Eh...javel. :sukker litt:
Sånn som dette er det som setter rykter i sving om andre mennesker. Og ganske harde dommer...
![]() |
#52 |
Expired
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg kan ikke se at Joika forsvarer handlingen. :myser:
![]() |
#53 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettI de fleste tilfeller går det greit å kjøre den lille turen til butikken, men jeg klarer ikke å skjønne at folk tar sjangsen. Om man selv kjører pent er det alltids en dust som ikke gjør det.
![]() |
#54 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettHva med dette?
![]() |
#55 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettEn ting jeg faktisk tillater meg å virkelig ergre meg over når det gjelder bilsikring er det signalet de gir ungene når de konsekvent bryter en trafikkregel, så åpenbart. Jeg registrerer at de foreldrene som slenger 6-åringen i forsetet bak airbag og uten belte, er de samme som har som har små drittunger som ikke bryr seg om regler på skolen heller. Det er de som lugger, bråker, slåss og er rett og slett slemme. Det er jo slett ikke rart. Unger gjør som vi gjør, ikke som vi sier. Bryter du regler selv så kan du akkurat like godt henge opp en plakat på rommet til ungene der det står "DRIT I REGLENE! DE GJELDER IKKE OSS!".
![]() |
#56 |
Ringskrømt
|
Dette er å forsvare:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Expired
Det er jeg uenig i.
![]() |
#59 |
Leser
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg også synes det er en uting å ikke sikre barna sine. Akkurat hvor fruktbart det er å ta det opp på nett er jeg mer usikker på. FP er slik jeg ser det "befolket" av personer som er veldig opptatt av ting som bilsikring etc. Personlig synes jeg det er bedre å si i fra til vedkommende direkte.
![]() |
#60 |
Expired
Vi ser det forskjellig.
![]() |
|
|