Sv: Enkelte folk har lite vett
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Det er ikke alltid bare-bare å si fra til folk om sånt. Noen av oss har hatt litt vel dårlig erfaring med det (les: omtrent blitt spyttet etter). Og jeg synes bilsikring er et såpass viktig og hett tema at det aldri kan bli ferdig diskutert, og jeg skjønner ikke hvorfor HH skal bli "angrepet" for dette. Det er et særdeles viktig tema hun tar opp!
Jeg syntes vel bare ikke at det er ok å kritisere noen for en enkelt hendelse, når man ikke vet så mye mer enn det, og trekke konklusjoner om hva slags person det er snakk om (det virker bare hovmodig). Samtidig som man kaller seg selv en slags forkjemper, som da denne gangen, bare stiller seg på sidelinjen. Det er selvmotsigende om individet faktisk betyr noe, noe jeg ville tro var det viktigste?
Jeg ville faktisk støttet hele diskusjonen fullt om den var laget for å foreslå "tiltak" eller hjelp til denne damen av noe slag, og ikke bare ble skrevet for å velte seg i andres dumheter fordi man vet bedre selv. For det er helt sikkert noen som ikke helt har skjønt viktigheten av bilsikring også.
Så mitt konstruktive svar i denne tråden blir da:
Jeg ville nok sagt i fra om jeg ble så grådig provosert jeg. Eller jeg ville lagt en haug med info i en adressert konvolutt i postkassen til vedkomne om jeg kjente henne. Da gjerne med en liten hilsen festet på med binders. På den måten får hun en kraftig hint om at hun er observert, og samtidig så kanskje hun lærer viktigheten av bilsikring om hun ikke allerede vet det. Da gjør man noe aktivt heller, og noe som er mye mer konstruktivt enn å trekke konklusjoner om hvor dårlig denne moren dette må være, mener jeg da.
Ellers så er jeg enig i at dette er et veldig viktig tema. 
|