Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-08, 15:08   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekreftet dere dåpsløftet?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det må være en helt fair sak synes jeg, men vil man ha et overgangsritepreg over det (noe som synes å være viktig for mange) synes jeg kanskje det ville være mer naturlig å gjøre det når de er 18 når det virkelig skjer en overgang som har noe betydning.

Det er jeg enig i. Men tradisjoner har ganske mye påvirkning når det gjelder hvilke riter man ønsker seg og når man mener det er "naturlig" å ha dem, og i kulturen vår har det blitt vanlig å ha akkurat denne markeringen når barna er femten. Så jeg synes det er veldig forståelig at borgerlig konfirmasjon også foregår ved femtenårsalderen, og veldig forståelig hvis de som ikke ønsker å konfimere seg kunne tenke seg en lignende feiring ved samme alder.