Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-08, 20:43   #166
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

T

Jeg klarer ikke hisse meg opp over dette temaet. Det får være opp til hver enkelt.
Men uten at jeg hisser meg opp, så klarer jeg ikke helt å se hvorfor de absolutt ikketroende skal kreve at kirketurene skal bort. Det vil jo bare bli å snu på flisa, egentlig, og hvorfor skal de få sin vilje, fremfor de troende? Hadde det blitt slutt på kirketurene, så ville sikkert de troende gått til en tilsvarende kamp som de ikketroende kjører i dag. En evig runddans...

Og nei, jeg er ikke religiøs, så dette er egentlig ikke noe jeg kjemper for, hverken den ene eller den andre veien. Jeg bare spekulerer litt.

Jeg ser at du har lite tiltro til kristne foreldre, som skolebyråden i Bergen Thomas Moltu fra KrF. Det var en skole i byen som hadde bestemt seg for å ikke ha gudstjeneste i år fordi de ønsket å heller fokusere på det som er samlende enn det som er splittende. Moltu uttalte at det var synd at de ville nekte barn å gå i kirken.

Hva er det med kristne foreldre? Gidder de aldri stå opp tidlig nok om morgenen til å gå i kirken med barnene sine selv?

For å svare på spørsmålet. Barnehagen vår går ikke i kirken. Skolen gjør og storesøster deltar. Jeg synes ikke at en syvåring er stor nok til å ta religiøse valg, og som mor, velger jeg heller at hun skal delta i det som er hovedttilbudet enn at hun skal skille seg ut. Hun synes det er hyggelig i kirken og har vært flere ganger, også sammen med oss. Vi gidder nemlig gå i kirken, av og til.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat