Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Nei for all del, men jeg prøver bare å forstå hva det er du sier ... altså, det var veldig mange tusen av oss som møtte opp i dag, folk fra LO, SV osv holdt taler ... du mener at alle som møter opp foran Stortinget er skyldige i opptøyene utført at ca 1200 ungdommer. Er det det du sier? At alle som møter opp har skylden, indirekte?
Jeg syns du legger meninger i min munn jeg nå. Jeg sa at man involveres indirekte i at det ble bråk ja. Ikke at man er skyldig i at det ble bråk. Les hva jeg skriver. Man er med på å jage opp en sint stemning. Selv om vi vanlige borgere kanskje ikke føler at vi blir oppjaget av det så syns jeg det er tydelig at visse mennesker blir oppjaget av at så mange mennesker samles for å markere en så alvorlig sak som dette er. Og på den måten mener jeg at man indirekte er med på å påvirke situasjonen.
Hadde det ikke vært arrangert så store demonstrasjoner så ville ikke bråket ha oppstått i den grad vi har sett nå.
Men jeg må si at det er vanskelig å uttrykke seg her uten å bli misforstått av en eller annen da, så nå har jeg forklart som best jeg kan, så kan du bare misforstå videre om du ønsker det. Eller du kan prøve å lese det og samtidig tenke på at jeg er ei helt vanlig dame uten veldig sterke politiske meninger