Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 01:09   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nei for all del, men jeg prøver bare å forstå hva det er du sier ... altså, det var veldig mange tusen av oss som møtte opp i dag, folk fra LO, SV osv holdt taler ... du mener at alle som møter opp foran Stortinget er skyldige i opptøyene utført at ca 1200 ungdommer. Er det det du sier? At alle som møter opp har skylden, indirekte?

Jeg syns du legger meninger i min munn jeg nå. Jeg sa at man involveres indirekte i at det ble bråk ja. Ikke at man er skyldig i at det ble bråk. Les hva jeg skriver. Man er med på å jage opp en sint stemning. Selv om vi vanlige borgere kanskje ikke føler at vi blir oppjaget av det så syns jeg det er tydelig at visse mennesker blir oppjaget av at så mange mennesker samles for å markere en så alvorlig sak som dette er. Og på den måten mener jeg at man indirekte er med på å påvirke situasjonen.
Hadde det ikke vært arrangert så store demonstrasjoner så ville ikke bråket ha oppstått i den grad vi har sett nå.

Men jeg må si at det er vanskelig å uttrykke seg her uten å bli misforstått av en eller annen da, så nå har jeg forklart som best jeg kan, så kan du bare misforstå videre om du ønsker det. Eller du kan prøve å lese det og samtidig tenke på at jeg er ei helt vanlig dame uten veldig sterke politiske meninger

Gammel 11-01-09, 01:17   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg syns du legger meninger i min munn jeg nå. Jeg sa at man involveres indirekte i at det ble bråk ja. Ikke at man er skyldig i at det ble bråk. Les hva jeg skriver. Man er med på å jage opp en sint stemning. Selv om vi vanlige borgere kanskje ikke føler at vi blir oppjaget av det så syns jeg det er tydelig at visse mennesker blir oppjaget av at så mange mennesker samles for å markere en så alvorlig sak som dette er. Og på den måten mener jeg at man indirekte er med på å påvirke situasjonen.
Hadde det ikke vært arrangert så store demonstrasjoner så ville ikke bråket ha oppstått i den grad vi har sett nå.

Men jeg må si at det er vanskelig å uttrykke seg her uten å bli misforstått av en eller annen da, så nå har jeg forklart som best jeg kan, så kan du bare misforstå videre om du ønsker det. Eller du kan prøve å lese det og samtidig tenke på at jeg er ei helt vanlig dame uten veldig sterke politiske meninger

Herregud, dette er noe av det verste jeg har lest .. det var dette jeg trodde du sa men innerst inne håpet jeg at jeg misforstod deg ... ER DET MULIG?

Jeg kan love deg at de 98% som møter opp og som ikke lager bråk ikke er skyldige i det du sitter å ser på tv. Herregud, vi møter opp fordi vi ønsker å markere vår avsky for det som skjer i verden. Så du mener at de 30 000 som møtte opp i Fakkeltog på torsdag kveld også var medskyldige i det som skjedde da? Det er jo dette du sier. ....Jeg blir forferdelig provosert av det du sier

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 01:19   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser Mjau på en helt annen måte. Jeg forstår henne som at hun mener at om det ikke hadde blitt arrangert merkeringer/demonstrasjoner, så hadde det heller ikke blitt opptøyer. Altså at man ikke er skyldig i opptøyene, men ved at det markeres så fører det til opptøyer, altså er det indirekte påvirkning.

Og nå er jeg visst trøtt, så jeg tror ikke jeg forklarte meg noe klarere. :trøtt:

Gammel 11-01-09, 01:26   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg leser Mjau på en helt annen måte. Jeg forstår henne som at hun mener at om det ikke hadde blitt arrangert merkeringer/demonstrasjoner, så hadde det heller ikke blitt opptøyer. Altså at man ikke er skyldig i opptøyene, men ved at det markeres så fører det til opptøyer, altså er det indirekte påvirkning.

Og nå er jeg visst trøtt, så jeg tror ikke jeg forklarte meg noe klarere. :trøtt:

Takk! Det er jo akkurat det jeg mener.
Jeg tror jeg må forklare meg helt tåpelig jeg altså...

Gammel 11-01-09, 01:32   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

HELDIGVIS bor vi i et fritt land der vi har lov til å vise vår avsky til det som måtte engasjere oss. Hvis noen virkelig mener at folk burde holde seg hjemme i stedet for å gå ut å markere noe man brenner for i tilfelle det skulle føre til at *en liten gjeng går amok som de siste dagene så er jo det bare trist og det ville være en katastrofe for demokratiet.

*en liten gjeng = 1200 ut av hvor mange tusen? 30 000? eller mer? Hvor mange prosent er det som står bak det som preger hele nyhetsbilde? Jeg aner ikke hvor mange totalt som møtte opp hverken i dag eller på torsdag men det kan vel ikke være mer en 3-4% av de som er i gatebilde som får all medias oppmerksomhet.

Uansett ble jeg forferdelig provosert av at noen hentydet at det som var en svært meningsfull markering og ting å gjøre i dag både for meg og datteren min, først foran stortinget og så med å tenne lys på Youngstorget blir beskrevet som om at vi indirket skyldige i det dritet noen sitter å ser på tv. Shrug ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 01:25   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Herregud, dette er noe av det verste jeg har lest .. det var dette jeg trodde du sa men innerst inne håpet jeg at jeg misforstod deg ... ER DET MULIG?

Jeg kan love deg at de 98% som møter opp og som ikke lager bråk ikke er skyldige i det du sitter å ser på tv. Herregud, vi møter opp fordi vi ønsker å markere vår avsky for det som skjer i verden. Så du mener at de 30 000 som møtte opp i Fakkeltog på torsdag kveld også var medskyldige i det som skjedde da? Det er jo dette du sier. ....Jeg blir forferdelig provosert av det du sier

Jeg skjønner ingenting jeg da. Jeg skjønner jo jeg og at de fleste som er der kommer dit med fred som mål!
Jeg tror bare at de som steller i stand bråk blir oppjaget av demonstrasjonen og at man derfor indirekte er med på å påvirke det som skjer ved å delta i en slik demonstrasjon?

Du må bare blir provosert av det, men jeg tror det.

Og for aller siste gang så sier jeg IKKE at de som møter opp i fredelige former er skyldig. Det er jo kun de som bråker som er skyldig i å bråke! Jeg sier at jeg tror de blir påvirket av at så mange samles for en sak.

Gammel 12-01-09, 10:03   #7
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg er egentlig veldig enig. Det er omfanget av demonstrasjonene som gjør at "uro-momentene" kan skjule seg i folkemengden. Alle visste at det kom til å bli bråk på lørdag, til tross for hva arrangørene sa. Arrangørene greide ikke å holde kontroll heller, og var uenige med hverandre om hvorvidt de skulle avslutte eller gå til den israelske ambassaden. Dermed mener jeg også at man gjennom å delta i demonstrasjonen gir en slags indirekte påvirkning også, slik at bråkmakerne får spillerom.

Dette betyr ikke at det er galt å demonstrere, men når det gikk så galt på torsdag burde "vanlige folk" vært fornuftige nok til å inne at det kom til å bli bråk på lørdag også. For politiet er det nok vesentlig forskjellig å forholde seg til 30 bråkmakere eller 30 bråkmakere og 5000 andre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.