Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 20:42   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å skjerme barna for det som skjer rundt omkring i verden? Hvordan gjør man det rent praktisk? Om man ikke lar de se på nyheter på tv eller tar de med i demonstrasjon er en ting men ser de ikke avisforsider, har venner eller noe som er berørt?

Jeg tror desverre, slik verden er og henger sammen i dag gjør man ikke barna noen tjeneste med å prøve å skjerme dem for livets realiteter. Husk at de antakeligvis sitter i samme klasserom med noen som kommer fra et land som kan være traumatiserte barn fra f.eks Afghanistan eller Somalia. Snakker ikke lærere om dette? Jeg tror det er bedre å si det rett ut og bare svare på spørsmål så godt det lar seg gjøre. Jeg vil overhode ikke og kunne aldri ha ungått å la ungen min få vite om slike ting. De har jo også f.eks hatt innsammlinger i barnehagen til mineofre og i den forbindelse snakket de om krig på en veldig fin måte. Det har visst kommet en del bøker som også omtaler hvordan man kan ta opp slike temaer med barn.

Tross bildene man ser på nyhetene nå så hadde lillemor og jeg en fin markering i sentrum i dag, særlig på Youngstorget med lysene, dit skal vi gå flere ganger i uken. Vi snakker om at vi er heldige som bor her og ikke i et land med krig, at mange av menneskene som bor rundt oss har familie i land der det er krig, at vi kan hjelpe til med å gi penger og ting som kan hjelpe de som rammes av krig osv.

Men, man har jo forskjellige grunner og barn er jo også forskjellige. Nå har datteren min reist mye i hele sitt liv og sett og opplevd mye for sine unge år. Ellers må jeg bare legge til at dette med å "skjerme" barna minner meg litt om en bekjent av meg som for ikke lenge siden var på besøk. Vedkommende kommer fra samme bygd som meg bare et par timer utenfor Oslo. Det var uaktuelt å gå ned til sentrum for å se på operaen i tilfelle vi kom til å se uteliggere og mange narkomane, slikt ville hun "skåne" barnet sitt for

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.