|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
En som trener
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Da bruker man jo barna for å oppnå noe (og i dette tilfellet; med det det innebærer av risiki) og det synes jeg er forkastelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
En som trener
|
Signerer. Mange barn tar verdens problemer innover seg i svært stor grad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Viser tenner
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg reagerer også på det, og forklarte senest i går en elev hva slags skjerf hun gikk med. Så fikk hun ihvertfall en mulighet til å forstå at hun på den måten viser sin støtte for noe.
![]() |
#46 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Hvis det ikke var fare for opptøyer og bråk/vold, steinkasting etc, så hadde jeg ikke spekulert et sekund heller. |
![]() |
![]() |
#47 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nei, ville ikke deltat selv engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Den "det er forkalstelig" kommentaren din synes jeg hørtes veldig lettvint ut. Hvis greia var at man ville oppnå noe for egen vinnings skyld ville jeg nok ha lettere for å se det. Hvis du i tillegg ser mitt andre innlegg hvor jeg poengterer at det ikke er noen målbar risiko ved å ta med barn på en slik demonstrasjon sålenge man styrer unna de fire kvadratmeterene som filmes av nyhetene så er jeg dypt uenig. Ved å vise at "se, vi har så fredelige hensikter at selv vi som har med hele familien ikke nøler med å møte opp" er det jo nettopp vold man hjelper til å unngå. Hadde vi trodd det var risikabelt ville vi selvsagt ikke hatt med ungene.
![]() |
![]() |
#49 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Vi vurderer å ta Storebror med til Drammen tirsdag, hvor det skal være markering til støtte for befolkningen i Gaza. Jeg tror det kan være en fin anledning til å lære guttungen litt om solidaritet med andre mennesker og om "krig og fred og sånn." Jeg tror, og håper, det vil bli en fredelig markering.
![]() |
#50 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Kommer litt an på sikkerheten, altså sannsynligheten for at det skulle bli bråk ut av det. Dersom det var stor sannsynlighet for det; helt klart nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nei, det ville jeg ikke gjort.
![]() |
#52 |
Pauset
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nei det syntes jeg er idiotisk. Barn har ikke noe i en politisk demonstrasjon å gjøre og jeg syntes det er merkelig at det å "beholde roen" skal være et argument for å ta de med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Ringskrømt
|
Jeg er selvsagt ikke for grafiske beskrivelser eller "en overdose elendighet" når man skal skal snakke med barna om det som skjer i verden. Men jeg har ikke noe problem med å si at mange barn har det vondt, de legger seg sultne og har kanskje ingen mamma eller pappa som er glade i dem. Sammen snakker vi litt om hva man kan gjøre for å hjelpe andre, og storesøster har donert hele sparebørsen sin til Redd Barna - og det basert på disse små samtalene våre. Jeg er ikke for å fortelle alt, bruke sterke ord som "bombet ihjel" o.l., men jeg er absolutt for å fortelle barna mine litt om hvordan andre lever, hvorfor det er sånn osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Passiv
|
Veldig enig. |
![]() |
![]() |
#56 |
Pauset
|
![]() Sv: Re: Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Har du fått fler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Ringskrømt
|
Jeg synes "Barn har ikke noe i en politisk demonstrasjon å gjøre" er et merkelig argument, men, men ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Mine har gått i mange demonstrasjons- og markeringstog i sin tid, syntes det var helt naturlig å ta dem med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Ja, det kunne jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg skjønner ikke hvordan det går an å skjerme barna for det som skjer rundt omkring i verden? Hvordan gjør man det rent praktisk? Om man ikke lar de se på nyheter på tv eller tar de med i demonstrasjon er en ting men ser de ikke avisforsider, har venner eller noe som er berørt? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|