Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 16:20   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Jeg tenker f.eks. på den planlagte demonstrasjonen utenfor den israelske ambassaden i dag. Kommenter gjerne utifra sikkerhetsaspektet også, men jeg startet hovedsaklig denne tråden fordi jeg skjønner ikke hva problemet er og hvorfor noen virker så redde for å påvirke eller dytte barna sine i en bestemt retning.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:21   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Nei, jeg vil ikke utsette barna mine for en slik sikkerhetsrisiko som disse demonstrasjonene viser seg å bli gang på gang.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:21   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Det kunne jeg ja, men hadde ikke tatt de med på en demonstrasjon som jeg visste mest sannsynlig ville ende med tåregass og vold. Og for å svare på det andre, så synes ikke jeg det er umoralsk å ta barnet med på noe som de er for liten til å ta et standpunkt til. Hva med de som døper barna sine?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:22   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo kommentere det andre også, Tinka, eller var det problematisk med flere spørsmål på en gang?

Gammel 10-01-09, 16:24   #5
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kunne jeg. Barna vil bli indoktinert i min "tro" uansett hva denne måtte være, så jeg ser ikke problemet.

Hadde vi bodd i Oslo, hadde vi gått i tog i dag, men jeg hadde gått ut av toget før det nådde ambassaden.

Gammel 10-01-09, 16:25   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tatt barna med på demonstrasjon, og har også gjort det. Som jeg tidligere har gitt uttrykk for her inne, er jeg ikke så redd for at de skal bli påvirket i verken den ene eller andre retningen. (En demonstrasjon som man mistenker kan "utarte seg", er selvfølgelig noe helt annet.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:26   #7
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du kan jo kommentere det andre også, Tinka, eller var det problematisk med flere spørsmål på en gang?

Svarer på det som passer meg, har du problem med det?

Gammel 10-01-09, 16:28   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er ikke redd for å påvirke barna, men jeg har en seksåring som grubler mye og på det stadiet han er nå tror jeg det er uklokt å blande ham for mye borti store demonstrasjoner.

Ja, det kunne vrt en grunn til å la det vre for vår del. Vi måtte forklare T. om krig og nød på torsdag, for vi skulle gå i fakkeltog her, og den samtalen hadde jeg ikke kunnet tatt for et halvt år siden.

Gammel 10-01-09, 16:32   #9
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stor forskjell på å ta dem med på en politisk demonstrasjon og på at man tar dem med på en politisk demonstrasjon som nesten garantert vil ende i bråk og en del vold. Sikkerhet kommer tross alt først og man trenger ikke oppsøke bråk når man har ansvar for barn.

Også stor forskjell på å ta dem med og på å f.eks. la dem gå først i toget iført "blodige" drakter. For meg er det å bruke barna til å oppnå sine egne mål.

Jeg er ikke redd for å påvirke barna mine, men det er en balansegang mellom påvirkning og det å sette barna i stand til å ta egne valg og gjøre seg opp egne meninger om ting.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:33   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Svarer på det som passer meg, har du problem med det?

Ja.

Gammel 10-01-09, 16:33   #11
Tinka

Standard

Ja.

Synd for deg.

Gammel 10-01-09, 16:34   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Nei, det går nok bra skal du se, jeg slår bare fast at du er enkel i tankegangen.

Gammel 10-01-09, 16:34   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk tar jo med ungene i 1. mai tog. Jeg ser ikke forskjellen. Om det er noe som med sannsynlighet vil utarte seg, så blir barna selvsagt hjemme.

Gammel 10-01-09, 16:37   #14
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke noe generelt problem med å ta ungene på politiske demonstrasjoner. De begynner å bli store og får med seg ting som skjer rundt i verden, og de spør. Da forklarer jeg så godt jeg kan ut fra mitt ståsted, og når de spør blir svarene mine selvfølgelig ofte farget av hva jeg står for. Så holdningene mine vil de jo "utsettes" for uansett om vi demonstrerer eller ikke.

Når det er sagt ville jeg ikke tatt dem med på en demonstrasjon der jeg visste at situasjonen kunne bli voldelig.

Gammel 10-01-09, 16:37   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hattmed barna på politiske demostrasjoner, men hadde ingen ønsker om at de skulle være med i dag.
Nå fikk ikke jeg bestemme det så de to yngste har gått i demostrasjonstog i dag i Oslo.
Fikk nettop melding om at det hadde gått bra.
De hadde gått et stykke bak i toget og gått ut av toget før det værste kunne skje.
(regner med at de hadde unngått ambasaden)

Gammel 10-01-09, 16:41   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på både alder og personlighet tror jeg?

Sånn som det er i dag hadde jeg ikke sett store poenget i å ta med Hannah og Peder i demostrasjonstog. Men jeg kunne godt ha gjort det, selv om de ikke hadde helt skjønt innholdet. Jeg påvirker nok barna mine i det jeg har av meninger uansett, men det går jo an å prate om ting på en nyansert måte selv om man velger i vise sin støtte til noe.

Jeg ville dog ikke utsatt mine barn for den sikkerhetsrisikoen ved å delta på "opptøyene" ved ambasaden idag.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:54   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du skulle gjort deg litt mer flid med tittelspørsmålet? Hvis det er så sinnsykt viktig for deg at folk svarer på akkurat det du lurer på?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:00   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke tatt med barn i en demonstrasjon jeg fryktet ville ende med vold og kamp mot politiet, men ellers ser jeg ingen problemer med å ha med barn. Hvis det er noe som er så viktig for meg at jeg er villig til å demonstrere offentlig, så er det sikkert også noe jeg overfører til barna mine.

Vesla var med i fakkeltog da hun satt i vogn. Det er faktisk en flekk smeltet parafin på vognkalesjen fremdeles.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:02   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Kanskje du skulle gjort deg litt mer flid med tittelspørsmålet? Hvis det er så sinnsykt viktig for deg at folk svarer på akkurat det du lurer på?

Opprinnelig lagt inn av guniss

Det kommer litt an på både alder og personlighet tror jeg?

Slike hensyn ville jeg tatt også, helt klart.

Gammel 10-01-09, 17:03   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det her jeg vel vurdert ut fra hva tema for demonstrasjonen er. Akkurat demonstrasjoner med et så "betent" tema som grunn har jeg nok ikke tatt de med i, men noen tema har jeg ikke sett på det som et problem å ta de med i.

Jeg har ingen betenkeligheter med tanke på å gi barna mitt syn på saker og ting - det vil de jo få servert uansett. Men jeg vil ikke at de skal utsettes for unødvendig risiko eller føle seg utrygge.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.