|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg tenker f.eks. på den planlagte demonstrasjonen utenfor den israelske ambassaden i dag. Kommenter gjerne utifra sikkerhetsaspektet også, men jeg startet hovedsaklig denne tråden fordi jeg skjønner ikke hva problemet er og hvorfor noen virker så redde for å påvirke eller dytte barna sine i en bestemt retning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nei, jeg vil ikke utsette barna mine for en slik sikkerhetsrisiko som disse demonstrasjonene viser seg å bli gang på gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det kunne jeg ja, men hadde ikke tatt de med på en demonstrasjon som jeg visste mest sannsynlig ville ende med tåregass og vold. Og for å svare på det andre, så synes ikke jeg det er umoralsk å ta barnet med på noe som de er for liten til å ta et standpunkt til. Hva med de som døper barna sine? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Ja, det kunne jeg. Barna vil bli indoktinert i min "tro" uansett hva denne måtte være, så jeg ser ikke problemet.
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg ville tatt barna med på demonstrasjon, og har også gjort det. Som jeg tidligere har gitt uttrykk for her inne, er jeg ikke så redd for at de skal bli påvirket i verken den ene eller andre retningen. (En demonstrasjon som man mistenker kan "utarte seg", er selvfølgelig noe helt annet.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Svarer på det som passer meg, har du problem med det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja, det kunne vrt en grunn til å la det vre for vår del. Vi måtte forklare T. om krig og nød på torsdag, for vi skulle gå i fakkeltog her, og den samtalen hadde jeg ikke kunnet tatt for et halvt år siden.
![]() |
#9 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Stor forskjell på å ta dem med på en politisk demonstrasjon og på at man tar dem med på en politisk demonstrasjon som nesten garantert vil ende i bråk og en del vold. Sikkerhet kommer tross alt først og man trenger ikke oppsøke bråk når man har ansvar for barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Folk tar jo med ungene i 1. mai tog. Jeg ser ikke forskjellen. Om det er noe som med sannsynlighet vil utarte seg, så blir barna selvsagt hjemme.
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg har ikke noe generelt problem med å ta ungene på politiske demonstrasjoner. De begynner å bli store og får med seg ting som skjer rundt i verden, og de spør. Da forklarer jeg så godt jeg kan ut fra mitt ståsted, og når de spør blir svarene mine selvfølgelig ofte farget av hva jeg står for. Så holdningene mine vil de jo "utsettes" for uansett om vi demonstrerer eller ikke.
![]() |
#15 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg har hattmed barna på politiske demostrasjoner, men hadde ingen ønsker om at de skulle være med i dag.
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det kommer litt an på både alder og personlighet tror jeg?
![]() |
#17 |
Truth is in the x-files
|
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg ville ikke tatt med barn i en demonstrasjon jeg fryktet ville ende med vold og kamp mot politiet, men ellers ser jeg ingen problemer med å ha med barn. Hvis det er noe som er så viktig for meg at jeg er villig til å demonstrere offentlig, så er det sikkert også noe jeg overfører til barna mine.
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
Slike hensyn ville jeg tatt også, helt klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det her jeg vel vurdert ut fra hva tema for demonstrasjonen er. Akkurat demonstrasjoner med et så "betent" tema som grunn har jeg nok ikke tatt de med i, men noen tema har jeg ikke sett på det som et problem å ta de med i.
![]() |
|
|