|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
![]() |
#82 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Jeg hadde _ikke_ gjort det i dag. Tror ellers jeg måtte vurdert fra sak til sak.
![]() |
#83 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Ja. På samme måte som jeg tar dem med i 1.Mai tog. Jeg tror ikke det lar seg gjøre (eller er ønskelig) å oppdra barn hel nøytralt i forhold til holdninger. Klart de farges av våre holdnnger og verdier. Det utelukker ikke at vi er opptatt av at de skal være bevisste i forhold til de holdningene de har og ta egne valg. Sist redigert av MsM : 10-01-09 kl 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
En Som Trener
|
him sa det for meg! :takk:
![]() |
#85 |
i tåkeheimen
|
Dette er gode poenger. Vi har heller ikke gått inn på det som skjer i Gaza ovenfor hverken 6- eller 8-åringen, selv om mannen og jeg er engasjerte. Hun på 8 har fått med seg at det foregår en krig, og at det er mye om det på nyhetene. Vi prøver å skjerme ungene for bildene, og slår derfor av tv-nyhetene når ungene er til stede. Hun på 8 har likevel snappet opp litt fra avis-forsider og radio, og vi svarer på hennes spørsmål, men går overhode ikke inn på at det er boligområder med barn som blir bombet. Det trenger ungene strengt tatt ikke vite, syns jeg. Sist redigert av ming : 11-01-09 kl 00:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg ville ikke tatt med barna i denne typen demonstrasjoner nei.
![]() |
#87 |
anglofil
Jeg kan bare gjenta igjen, når flere av dere sier "slike demonstrasjoner som vi har sett i dag" ... SUKK SUKK SUKK .... Det dere har sett på tv var vi IKKE med på men vi var på demonstrasjonen i dag. Altså, man går foran Stortinget for å markere en sak, det bråket dere sitter å ser på tv skjedde ikke der, ergo, det var NULL vold og bråk på demonstrasjonen vi opplevde i Oslo i dag. Akkurat slik var det på torsdag også, dere så ikke live overføring fra Youngstorget der gud vet hvor mange tusen av oss stod men dere så live fra de ETT tusen idiotene som herjet rundt Karl Johan ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Curlingkone
|
Med slke demonstrasjoner så mener jeg demonstrasjoner som ender i bråk. Ikke at selve demonstrasjonen i seg selv som den startet var bråkete. jeg forklarte nok ikek det klart nok i innlegget mitt.
![]() |
#89 |
anglofil
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Media har jo hypet opp bråket i flere dager men du sier at alle vi som stod foran Stortinget i dag for å høre på appelene og vise vår støtte var indirekte med i bråket??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Curlingkone
|
Ja, da er det sikkert media da....
![]() |
#91 |
anglofil
Nei for all del, men jeg prøver bare å forstå hva det er du sier ... altså, det var flere tusen som møtte opp i dag, folk fra LO, SV osv holdt taler ... du mener at alle som møter opp foran Stortinget er skyldige i opptøyene utført at ca 1200 ungdommer. Er det det du sier? At alle som møter opp har skylden, indirekte? Sist redigert av Lisa : 11-01-09 kl 02:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Curlingkone
|
Jeg syns du legger meninger i min munn jeg nå. Jeg sa at man involveres indirekte i at det ble bråk ja. Ikke at man er skyldig i at det ble bråk. Les hva jeg skriver. Man er med på å jage opp en sint stemning. Selv om vi vanlige borgere kanskje ikke føler at vi blir oppjaget av det så syns jeg det er tydelig at visse mennesker blir oppjaget av at så mange mennesker samles for å markere en så alvorlig sak som dette er. Og på den måten mener jeg at man indirekte er med på å påvirke situasjonen.
![]() |
#93 |
anglofil
Herregud, dette er noe av det verste jeg har lest .. det var dette jeg trodde du sa men innerst inne håpet jeg at jeg misforstod deg ... ER DET MULIG? |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg leser Mjau på en helt annen måte. Jeg forstår henne som at hun mener at om det ikke hadde blitt arrangert merkeringer/demonstrasjoner, så hadde det heller ikke blitt opptøyer. Altså at man ikke er skyldig i opptøyene, men ved at det markeres så fører det til opptøyer, altså er det indirekte påvirkning.
![]() |
#95 |
Curlingkone
|
![]() |
#96 |
Curlingkone
|
Takk! Det er jo akkurat det jeg mener.
![]() |
#97 |
anglofil
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?HELDIGVIS bor vi i et fritt land der vi har lov til å vise vår avsky til det som måtte engasjere oss. Hvis noen virkelig mener at folk burde holde seg hjemme i stedet for å gå ut å markere noe man brenner for i tilfelle det skulle føre til at *en liten gjeng går amok som de siste dagene så er jo det bare trist og det ville være en katastrofe for demokratiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Vi får vel bare være enige om at vi har forskjellig ståsted og engasjement i saken. Jeg er ikke en person som noensinne ville frivillig beveget meg inn i en uoversiktlig stor menneskemengde, så jeg klarer ikke å forestille meg at andre gjør det. Det har nok med min inneboende frykt for at noe fælt skal skje meg. Men ja, det er forferdelig at så få mennesker, relativt sett, ødelegger så mye for så mange fredelige demonstranter. For det er klart det er viktig med engasjement.
![]() |
#99 |
anglofil
Du taler nok i tunger ja for det var ikke noe uoversiktlig med demonstrajonen klokken 1400 foran Stortinget i dag, slik det skjedde der og da før marsjen og alt bråket startet. Igjen, vær så snill og skill mellom bilder vist på tv og det som skjedde foran Stortinget klokken 1400. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Godt at Lisa har beina på bakken her! "Man skjøt raketter inn i folkemengden", og, giid, noen sinte unge menn fra Groruddalen kastet ting. Ja, det er forferdelig irriterende og galt at sånn skjer, men var ikke akkurat Gaza (eller Kongo for den saks skyld)... Det ville likevel være verre å sitte hjemme "for å unngå vold"! Herre, hva slags navlebeskuende argument er det! Selvsagt stopper ikke demonstrasjoner i Oslo alene blokaden og invasjonen av Gaza, men at også folk reagerer er faktisk med på å heve lista for når demokratiske regjeringer ! Argh! I media høres det jo ut som 3. verdenskrig brøt ut i går, men alt vi så var et par fyrverkerignister på lengre avstand enn vi gjør på nyttårsaften, og de fleste politifolka sto i "backup-posisjon" og plystra! Pokker ta at debatten blir om bråket og ikke om saken!
![]() |
![]() |
|
|