Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-09, 12:47   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men jeg klarer ikke se at å ha på en lue kan være verken uhøflig eller i strid med god folkeskikk.
(...)
Jeg kommer kanskje også til å fortelle ham at noen kan føle seg støtt over at han går med lue på restaurant eller i kirken, og at han selv må kjenne etter om dette er noe han vil ta hensyn til. (når han blir eldre da...som 3-åring skal han slippe å tenke så veldig på slikt)

Du sier jo forsåvidt i det siste avsnittet her at du vet at det kan sees som dårlig folkeskikk å ha på seg lue i enkelte sammenhenger. Og det kan det jo. Man kan selvsagt mene at disse reglene er foreldet og at man ikke trenger å bry seg om å følge dem, det er i og for seg opp til den enkelte. Jeg er ikke veldig engasjert hverken den ene eller andre veien, kjenner jeg.