Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-09, 10:17   #156
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Som en av de som ikke mener at alle kvinner som bruker hijab nødvendigvis er undertrykt, så kanskje den går mot meg også?

Nei.
Du er langt ifra alene om å mene at ikke alle muslimske kvinner som bruker hijab er undertrykt.
Er det i det hele tatt noen som mener det i denne debatten?

Jeg sikter til innlegg som ikke forholder seg til undertrykt-problematikken overhodet.

Og å begynne å sammenligne menns- og kvinners klesdrakt samtidig som hijaben omtales som "bare" et tøystykke synes jeg i beste fall er naivt, men det er vel egentlig bare provoserende.

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Men jeg oppfattet det på den annen side ikke slik at noen (i alle fall ikke mange, noen kan jeg ha oversett) vil kjøre hijab frem som et voldsomt symbol i seg selv. Til tross for trådtittelen så er det jo også holdningene som motiverer bruken av den vi i praksis har diskutert mest?

Ja, det er vel det som er hele poenget her.