|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?
Som en av de som ikke mener at alle kvinner som bruker hijab nødvendigvis er undertrykt, så kanskje den går mot meg også?
![]() |
#2 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?Synes Esme sier det bra her. Hijaben i seg selv er jo neppe det mest ubehaglige plagget, og som så mange har påpekt, ikke engang det tydeligste symbolet, ettersom den bæres ut fra så mange forutsetninger.
![]() |
![]() |
#3 |
By the Sea
|
Nei.
Ja, det er vel det som er hele poenget her.
![]() |
#4 |
Deltidsmamma
|
Jeg mener ikke at alle muslimske kvinner og jenter har det fælt, men jeg tror en del til mange kan ha en del mindre frihet enn hva vi er vant med. Jeg har sett at barneoppdragelsen er temmelig forskjellig for gutter og jenter, og det kan jeg ikke se noen god grunn til. Men det gjelder selvfølgelig ikke alle, men mange, tror jeg. Det er da ingen her som insisterer på ingen bruker hijab frivillig? Men jeg tror mange bruker den av de feile grunnene, de er stolte over sin dydighet osv, men da kan jeg bare henvise til Polyanna's innlegg igjen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|