Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-09, 14:32   #12
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan gjør dere rent?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

__________ rydder vi huset og legger noen pengelapper på kjøkkenbenken. _______ etter kommer vi hjem til skinnende rent hus og pengelappene er borte. Hva og hvordan huset blir rent aner jeg ikke og bryr meg mindre om.

Sett inn med hver tirsdag. Og onsdagen.

Jeg har noe Enjo-greier, men jeg tviler på at de gjør det etter "forskriftene". Har et gulv som skal være minst mulig vått, så her går det i støvsuging, tørrmopping og flekkfjerning.

Engangskluter når jeg må se over badene i helgen.

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Jeg har tenkt litt på det jeg også, men en grunn til at vi ikke kommer til å gjøre at vi nok ikke har råd til det, eller vil ta oss råd til det. En annen grunn er at jeg vel egentlig synes at barna etterhvert kan få flere plikter i hjemmet og være med å dele på husarbeidet. Hvis noen kommer og gjør rent for oss, mister de kanskje litt av denne lærdommen? Man har ofte ikke råd til hushjelp når man flytter hjemmefra og da er det greit å ha lært seg husarbeid hjemmefra, og være vant til å gjøre rent. Hva tenker dere om dette?

Jeg har absolutt tenkt tankene du kommer med her. Og likevel kommet til at det for oss som familie er langt større gevinst i å betale oss ut av det. Jeg virkelig hater å vaske og det suger vanvittig mye energi når jeg går rundt og tenker på alt jeg ikke får gjort. Mannen vasker og bidrar han, altså, men har en litt annen toleransegrense for rot... Som hos Adrienne prøver vi å ha en felles rydding kvelden før de kommer, men nå som jeg har permisjon har dette sklidd ut og det er stort sett meg som tar en runde på morgenen. Det må vi gjøre noe med, ja.

Sist redigert av leliane : 18-03-09 kl 14:38.
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat