Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-09, 14:18   #171
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes ofte at folk som klager på at de blir feiltolket har forbausende lite vilje til å se at man faktisk er uklar når man skriver. Dersom man føler at man blir feiltolket synes jeg det er en god idé å ta en runde på hvordan man formulerer seg. Den som avgir budskapet har etter min mening det største ansvaret for å gjøre seg forstått. Man kan faktisk ikke skrive "Utlendinger stinker hvitløk" hvis man mener "Den ene naboen min stinker hvitløk". For eksempel.

Det kan så være, men jeg mener fremdeles at enkelte kan virke som de bevisst vrir på ting og leser feil i det som faktisk står der. Og det er jo naturlig det, man kan bli misforstått i rl også, og jeg synes ikke at man kan legge all skyld hos den som formidler noe. Man er forskjellige og det er ofte derfor ting blir feiltolket og vridd på.