Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-06, 17:18   #2
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Høst; har du noen sinne skrevet et innlegg mindre enn 100 linjer?

Ja.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er det ikke bedre om du former dine egne innlegg og heller reflekterer over disse utklippene du til stadighet kommer trekkende med?

Kanskje det. Men jeg er rett og slett ikke sikker på hva jeg mener helt her. På den ene siden er etter min mening all ekstremsport totalt unødvendig, og jeg skulle mer enn gjerne sett at den enkelte måtte ta regningen for sin egen oppførsel. Og så begrunner jeg det med at ekstremsportutøver ikke bare setter sitt eget liv i fare, men også livet til de som involveres for å redde disse ut av trøbbel.

Men røykeren og farsbølla setter jo også andres liv i fare, og dermed burde jo også de betale for evt skader? Eller kan man der begrunne det med at det er de andre som blir skadet som slipper - altså røykeren må dekke sine egne røykerelaterte skader, og fartsbølla sine egne, mens de uskyldige som rammes (den passive røykeren, trafikkofferet) får sine skader dekket?

Men det er selvsagt umulig å forta slike inndelinger i det virkelige liv - å avgjøre skyldspørsmål er jo hinsides vanskelig og komplisert, og tidvis umulig.

Men i tilfeller hvor skylden er åpenbar, og offeret utelukkende selv er skyldig, bør det kanskje i alle fall være en egenandel i forhold til redningen? Kanksje er det det allerede? Det er jo i bunn og grunn ikke riktig at feks en redningsgruppe skal måtte risikere sine egne liv for å hente ned den skadede hopperen som insisterer på å hoppe ut fra ett eller annet fjell....Eller? Velger du den risikoen idet du blir med i redningsgruppen? Jeg vet ikke helt jeg....

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat