Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-09, 10:15   #91
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er nasjonalitet noe negativt?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Selve av-knappen, ja.

Jeg vet ikke om jeg er enig i at uttrykk som "polakkarbeid" og "polakklønn" egentlig bidrar til å sverte selve ordet "polakk". Selv om ord som "svenskeknappen" er humoristisk ment, indikerer de jo i bunn og grunn at svensker skal være dumme. Da er det selve uttrykket som er potensielt injurierende - ikke ordet "svenske" i seg selv.

Jeg "senser" at det er ment nedsettende når folk f.eks klager over høye håndverkerprisr for så å si: "Nei, jeg får vel få tak i en polakk, tenker jeg."
(Underforstått: En som er litt mindre "verdt" enn de norske håndverkerne og som det er greit å betale mindre, selv om han gjør jobben på halve tida.)
Er jeg helt på bærtur her?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat