Sv: Røyker dere i folkemengder?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Mener du seriøst, rine, at det er OK at gamle og dødssyke pasienter får fritak fra røykeloven? At disse skal få lov å røyke på sykehus og sykehjem, mens en som er like avhengig, men som "bare" har brukket ankelen ikke skal få lov? Hvor gammel og hvor dødssyk må man være?
Jeg synes det er helt hårreisende tankegang, helt ufattelig at denne giftsaken skal få ha så mye makt.
Nå er ikke dette en sak jeg har tenkt lenge og nøye på; ikke røyker jeg, ikke er jeg gammel eller dødssyk, ei heller jobber jeg på sykehus. Likevel tenker jeg at det må være mulig å vise litt medmenneskelighet? Røyken er jo en sosial ting og har mye å si for psyken til den enkelte. Å frata et dødssykt menneske den eneste gleden (og vennen?) han har, synes jeg er grusomt. Røykelov, eller ikke røykelov. Det må vel gå an å omgå denne ved å lage røykerom på sykehusene?
Jeg synes det er mer irriterende at friske røykere skal få kose seg i sola på uterestaurantene f.eks, mens mitt alternativ er å sitte inne, eller å bli fullstendig røyklagt.
Jeg har også fått mang en konsertopplevelse på Koengen ødelagt av folk som "damper" meg i nakken under hele konserten. 
Sist redigert av rine : 31-05-09 kl 14:47.
|