Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Dette er en veldig interessant kommentar. Jeg leste tråden tidligere og jeg satt da og tenkte at bønder i realiteten er selvstendige næringsdrivende, men at de sjeldent definerer seg selv slik. Når det er sagt tror jeg det er stor forskjell på bønder, tror det er stor differanse mellom feks kornbønder og grisebønder.
Du vet kanskje ikke at en del bondefruer lever med svigermor på tunet? :evig pessimist:
Du har også alle småbrukerne som er med på å holde Norge igang og ikke minst tar vare på Norges kulturlandskap
Og jeg kjenner ikke en eneste bondekone/frue som ikke har en svigermor på tunet, min egen svigerinne iberegnet. Ikke at min mor er noen vanskelig svigermor, men hun er avhengig av hjelp og kunne ikke bodd hjemme hvis ikke min bror og hans kone hadde tatt over gården, og henne. Min svigerinne forsøkte engang å få omsorgslønn for mine foreldre. Det gikk ikke. Trygdekontoret mente de var fullt ut i stand til å ta vare på seg selv. Og det er klart, en 85 åring og en 90 åring har da ingen vansker med det. Ei mil til nærmeste butikk, begge dårlig til beins, den ene senil, og ingen bil. Jada...
Hatten av for den norske bondefruen.
|