Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-06, 13:05   #95
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg synes Joma har kommet med mange gode og informative innlegg i denne debatten. Det er mange av oss som føler det samme, og ønsker at skolen kan holde sine avslutninger på en slik måte at samtlige elever kan delta. Jeg synes det er syndt at de som ønsker å ta med sine barn i kirken ved juletider ikke kan gjøre dette på egen tid, slik at vi i skoletiden kan skape en felles tradisjon som inkluderer alle.

Du så sikkert at jeg og Joma la denne ballen død...
Jeg synes du blander litt. Alle har forstått at du og mange med deg ikke ønsker julegudstjeneste, men du har kanskje ikke forstått at man er berettiget til å føle det motsatte? Det er heller ingen motsetning at man ønsker juleavslutning for barna i kirken, samtidig som man selv tar de med i julen. Men som Mams nevner her, den er litt mer tilrettelagt for barn og vi er mange som synes dette er et godt og fint opplegg. Og som nevnt mange ganger før, så lenge det finnes et fullgodt alternativ synes vi ikke nåværende ordning bør fjernes. Men det er sikkert et faktum at ordningen må jobbes med i ulike skolekretser for å få dette bra nok for alle.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat