Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-09, 13:22   #63
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ang tilvenning: Jeg synes 3-dagers tilvenning høres helt grusomt brutalt ut. Vår barnehage praktiserer 14 dager før man har fulle dager. Det begynner med et kort besøk (med forelder tilstede) på noen timer, så litt lengre tid, så begynner forelderen å gå korte turer ut, så er barnet der frem til spisetid. Andre uka begynner barnet å være der til og med sovetid, og så bygger man gradivis opp til fulle dager.

Men vil ikke det også varierer med alder på barna?

Vi har aldri egentlig hatt tilvenning.
Jeg har vært med de 2-3 første timene og det har vært det.
Har opplevd tårer ved avlevering en gang og da måtte vi hente utpå dagen for poden VAR syk. Siden har jeg alltid tatt uvilje ved avlevering på alvor. De Må jo ikke i barnehagen. Vi bruker barnehagen for barnas del. Kunne godt tenkt meg å slippe 6 mils kjøring 3 dager i uka, kun for å levere i barnehagen. Men ungene har helt klart et sosialt behov, det ser jo jeg også. Men ikke fra 9 mnd alder.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat