Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-09, 07:53   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenker at mange nok har tenkt som meg- at en stemme til Venstre er bortkastet. (Vet at mange ikke mener det, men jeg følte det slik i årets valg, det var såpass jevnt.) Hadde Venstre samarbeidet med de rød-grønne, ville jeg ha vurdert sterkt å stemme på dem. Jeg liker Sponheim, at han er vestlending er også et pluss.

Men det kan du da ikke mene fremdeles? Det sto om 2000 stemmer for å vippe hele den politiske balansen! Aldri har da hver eneste Venstrestemme vært viktigere.

Jeg synes det er veldig interessant at vi har et borgerlig flertall prosentuelt sett. Venstre gjorde det eksepsjonelt dårlig i de nordlige fylkene, og den urettferdige vektingen har altså bikket styresettet for hele Norge.

Dette valget har uvanlig mange tapere. SV har gjort et katastrofevalg, Venstre er nede for telling (det eneste håpet er at en ny leder reiser fugl Føniks), H og FrP har for så vidt gjort det bra, men de får ingen innflytelse mot en flertallsregjering. Det er ingen poeng for andreplass i år. Sp har beholdt sine egne velgere, men har posisjonert seg som et lite særparti. KrF må se på at grunnfjellet sitt gladelig bytter bort bistand og hjertevarme mot fremmedfrykt.

Min eneste trøst er at vi vel får en mer sentrumsorientert regjering med et så sterkt Ap - og at det er et tidsspørsmål før den ryker på Lofoten. Til gjengjeld er sentrumsalternativet da helt uaktuelt, det blir uten tvil H+FrP. Jeg skulle virkelig ønske at dere som valgte bort V av taktiske grunner hadde vært litt mer langsiktig taktisk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat