Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-09, 08:51   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Guttungen kom hjem halvveis i førsteklasse og hevdet at heldress var for småunger. Så da ble det todelt, noe som mor synes er upraktisk nettopp av grunnene nevnt over. Vi har "mistet" endel klær på skolen, så for oss er svindyre klær uaktuelt.

I sånne tilfeller pleier jeg å snakke med barna mine, ikke gi etter. Heldress brukes av barn i alle aldre pluss voksne, så det argumentet holder ikke.

Jeg oppmuntrer barna mine til å tørre å være som de ønsker og ikke "følge flokken".

Her har vi brukt begge deler, både hel og todelt. I første klasse har jeg sendt med to dresser, en av de til skift. Vi har fått klær etter søskenbarn så det har alltid vært nok av klær å bytte. Tror vi stort sett har hatt 3-4 dresser (hele og todelte) til hvert barn, minst.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat