Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-09, 22:43   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hmf ... her er løsningen på hvorfor sykefraværet øker

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er ikke synsing, nei.

Beklager, Rine, jeg mente at det var jeg som synset, ikke du. Jeg ser nå at det ser annerledes ut.

Men jeg mener også å huske noe om en sekstimersdag som ikke førte til lavere sykefravær. Fleksibilitet burde helt klart telle i positiv retning.

Jeg fikk bare lyst til å kommentere noe over om at det i nedskjæringstider skjer en skjerping. Dette er bare delvis tilfelle. Hvis man opplever at alle goder blir revet bort og arbeidsgiver ikke evner å spille på lag med de ansatte slik at det føles som om alt tres nedover hodet på dem, blir ikke stemningen god. Og på offentlige arbeidsplasser der noen sitter trygt og andre ikke helt uavhengig av innsats, kan fort en slik fjerning av all tillit og alle gulrøtter føre til at man ikke blir like lojal. Ikke slik at man skulker, men slik at det det skal litt mindre sykdom før sykdom+belastning på jobb = for mye.