Sv: Setter vi for høye krav til oss selv?
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jeg skjønner hva du mener. Men likevel, så tror jeg (men kanskje det er en personlighetsgreie også) at det oftere er kvinner enn menn som blir stresset og dårligere selvfølelse av å høre at andre har det ryddig, at andre lager hjemmelaget mat, at andre trener, at andre tar med barna ut i skogen på tur etc og får en følelse av at de også burde gjøre det. Og akkurat den skjønner jeg ikke helt.
Jeg kjenner menn som gjør det også, uten at det blir lettere å forstå av den grunnen, altså. Ofte på andre områder, kanskje, men likevel. En av grunnene til at kvinner ofte er mer opptatt av sånt, eller tenker mer på sånt, kan jo være at kvinner rett og slett snakker mer om sånt med hverandre (snakker generelt mer med hverandre)? Eller kanskje kausaliteten går motsatt vei - uansett er det ikke egentlig noen fullgod forklaring, det heller. Er kvinner (helt generelt) mer opptatt av andre folk enn det menn er, slik at de som har anlegg for å sammenligne seg selv med andre har mer ammunisjon å gjøre det med?