Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-09, 11:05   #34
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornu

Er det overbeskyttende ikke å la barnet sitte på med en kompis, hvis denne ”kun” har pute tilgjengelig i bilen som bilsikring (forutsatt at dette er et barn som i utgangspunktet sitter forovervendt i bilstol.) Jeg vil kalle det overbeskyttende. Så lenge barnet er over 3-4 år. Er det ikke stor nok til å sitte på pute, så er det jo en annen ting.
Mulig jeg er litt rar på det området. Jeg tenker som så at det viktigste er at barnet har lov til å sitte på pute, at det er lovlig og forsvarlig sikret.
Og om jeg husker rett, så er det vektgrense på pute, høyde og vekt kanskje. Ble med et litt usikker her.

Er det overbeskyttende ikke å la en fireåring spise drops fordi man er engstelig for kvelning? Sunn fornuft synes jeg.
Jeg har hatt et skrekkeksempel med min nå 13 år gamle jente. Hun satte et drops i halsen da hun var 8 år. Det var kritisk, og jeg glemmer det aldri. Jeg gir overhodet ikke drops til mine barn.

Er det overbeskyttende å kreve hjelmbruk på sparkesykkel? Dette synes jeg personlig er litt overbeskyttende.

Er det overbeskyttende å hjelpe en fireåring, eller eldre barn med påkledning?
Dette vil jeg også kalle en bjørnetjeneste. Har vel ikke noe med å være overbeskyttende eller sunn fornuft nei.

Er det overbeskyttende å bruke trappegrind på en halvannetåring som strengt tatt kommer seg opp og ned trappen for egen maskin, men som stadig vekk ramler ned fra sofaen? Jeg vil kalle dette for sunn fornuft.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat