|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornu
Er det ikke rom for å fjase noen steder på FP i dag?
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuNja, joda, men om man sier man ikke stoler på dem og derfor ikke vil la dem være alene med barnebarna, er det de som vil hevde DET er overbeskyttende, kanskje..?
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuEsmes poeng er så bra.
![]() |
#24 |
villende
|
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuJeg har testet egne grenser i dag. Jeg lot trappegrinden øvert i trappen være åpen, vel vitende om at unge frøken klatremus ville bestemme seg for at hun ville ned. Og stille og rolig krabbet hun ned trappen, selv da hun så sin elskede støvsuger nederst i trappen økte hun ikke farten. Jeg slet voldsomt med å ikke skulle hjelpe til, men klarte å holde meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuEn liten historie om en ikke så veldig overbeskyttende mamma, er vel på sin plass her. Og den mamma'n er visst meg.
![]() |
#26 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuDen typen overbeskyttende oppførsel jeg reagerer mest på er mødre (det er som regel mødre) som vokter som hauker over ungene sine, og ser det som sin selvfølgelige oppgave å ordne opp, megle og kjefte på Andres Dumme Barn. Gjerne samtidig som de reiser bust om noen sier pip til gullskattavkommet. Foreldre som ikke i det hele tatt greier å se barnet sitt som ett av flere i en gruppe, og som kun tenker seg og sine hele tiden. De klager høyt og gjerne på alt som ikke er bra nok for ungene deres, og det er det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornu
Ja til alt sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så sant,så sant..
![]() |
#29 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuDet jeg anser som overbeskyttende oppførsel overfor barna er blant annet å ikke våge å la barna stå i sine egne konflikter og stole på at de klarer løse dem selv. Så lenge ungene ikke tyr til fysisk vold, er jeg alltid tilbakeholden med å gripe inn i en krangel, uansett hvor høylydt den kan være, og uansett om tårene triller i beste dramastil.
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuJa, da har vel Inagh oppsummert det meste.
![]() |
#31 |
Tankefull
|
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuInagh skriver så mye bra her!
![]() |
#32 |
maler
|
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuJeg synes ingen av punktene i HI er overbeskyttende i seg selv, kanskje med unntak av den firåringen som ikke fikk spise drops av fare for kvelning. Det kommer an på mye og ikke minst om det er alt på en gang. Ellers synes jeg Inagh sier mye bra.
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuJeg synes den verste overbeskyttelsen er den som ødelegger sosialiseringen. De barna som har foreldre som ikke for sitt bare liv kan se at ungen deres rett og slett har oppført seg dårlig - og evner å ta tak i det - det er overbeskyttelse som ødelegger stort. |
![]() |
![]() |
#34 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Nok en spinnoff: hva anser du som overbeskyttende oppførsel og hva er "sunn fornuEr det overbeskyttende ikke å la barnet sitte på med en kompis, hvis denne ”kun” har pute tilgjengelig i bilen som bilsikring (forutsatt at dette er et barn som i utgangspunktet sitter forovervendt i bilstol.) Jeg vil kalle det overbeskyttende. Så lenge barnet er over 3-4 år. Er det ikke stor nok til å sitte på pute, så er det jo en annen ting.
![]() |
|
|