Sv: Bor du på landet eller i byen?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Semi-urbant bor vi. Vakker natur, en liten sykkeltur fra Oslo sentrum. 

(Forhåndsutdeler en sånn en til aC)
En liten sykkeltur du. Hvis jeg ikke husker feil om hvor du bor da...
Vi bor nesten 3 mil syd for Oslo, liten by/tettsted som har det meste, både kaffebar, kinosenter, handlesenter, pub og spisesteder (som ikke er altfor mye å skryte av da) og knutepunkt for tog inn til Oslo. Vi bor i et villastrøk utenfor selve sentrum i gå-sykkelavstand, turområde rett oppi, dog litt kjedelig flatt terreng for meg som er vokst opp nordøst i Oslo med bølgende åser og daler. Vi vurderer å flytte til nabokommunen nærmere hovedstaden der mannen er fra, men får ikke helt bestemt oss. Jeg som innflytter og ungene som begynner å bli større, har begynt å gro fast littegrann. Jeg kjenner jeg savner byen litt innimellom, men jeg er ikke vokst opp i sentrum, men det er litt med hjemfølelsen. Og jeg savner å få mer besøk av de mer inngrodde urbane vennene mine og de vennene mine som er bosatt i Akershus på andre siden mot Lillestrøm. Det er kort vei til flott skole og barnehage, de har kort vei til tur i skogen og det er forholdsvis trygt villaområde for ungene å bevege seg i. Det har blitt litt uaktuelt å jobbe i hovedstaden, fordi jeg får totalt fnatt av NSB, men mannen gjør, jeg sa opp og har nå jobbet i lokalområdet i over to år.
|