Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-09, 13:27   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes en enkelt "dinglerefleks" eller sånne bånd man "slår på seg" er tilnærmet usynlige, ja. Man må veldig nærmt for å i det hele tatt se refleksen, og kommer det bil imot kan det bli for nærmt. I tillegg svinger og svaier de og kommer lett foran den gående.

Jeg er ikke uenig der, det jeg sier, som du ikke klarer å se, er at refleksvest er også refleks, derved faller "refleks duger ikke" på sin egen urimelighet, all den tid du mener refleksvest er godt nok. Det er VISSE TYPER refleks du mener ikke er synlig, men ikke ALL refleks, åpenbart. Det var altså en flisesikkeripåpekning fra min side, som rett og slett ingen ser hva jeg mener med?

Forøvrig, jeg bruker ikke vest til og fra jobb, da er et minst tre slånne slap-on-reflekser, og gjerne noe dinglerier som gjelder. Men skal jeg på tur, så har jeg vest. Selvsagt påvirkes ikke min tanke om vest eller ei av om jeg triller vogn. Vogna i seg selv har refleks, og det er refleks på regntrekket, forøvrig. I tillegg til at jeg har hengt opp både slap-on (mest bare fordi jeg måtte henge den en plass så jeg visste hvor den var) og dinglerefleks og refleksbamse (de to siste rett og slett litt som pynt/underholdning da) på vogna.

Forøvrig, de klassiske refleksbrikkene i hardplast, de synes jeg er de som er dårligst. Dingrereflekser som er mer sånne myke greier, hvor hele greia er refleksflate (ikke sånne trekanter inni som på de harde) synes jeg er lettere å se. Forøvrig var den mørkledde joggeren på den uopplyste veien jeg kjører på i mørket om morgenen meget synig med de to, relativt små, refleksene på ryggsekken sin. Hver av dem i alle fall ikke større enn en gjennomsnittelig refleksbrikke, men altså var hele flaten refleksflate, og det var mer enn nok. I tillegg var de på sekken, altså i en passe høyde til at lysene fra bilen min traff dem. Det TRENGER ikke være en hel vest for at det skal synes, så lenge refleksen har god refleksflate.

Men det er et helt annet tema enn den enkle lille detaljen jeg prøvde påpeke, at refleksvest er også refleks.