Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forbaska mannfolk uten refleks!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-09, 09:44   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!

Refleks er poengløst og nesten usynlig. Det er vest som gjelder. Tåpelig, tåpelig mann, han kan umulig ha livet kjært.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 09:50   #22
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skikkelig ekkel episode. Jeg har det sånn langs hjemveien min hver kveld, men der er det bare 30-sone. Til gjengjeld mange barn, og de fleste refleksløse. Jeg får lyst å filleriste noen.

Gammel 24-11-09, 09:52   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Refleks er poengløst og nesten usynlig. Det er vest som gjelder. Tåpelig, tåpelig mann, han kan umulig ha livet kjært.

Ehh, dinglerefleks, refleksbånd, refleksvest... lat dette er da refleks... refleks er ikke usynlig. Med mindre du med "vest" mener en en som går på batteri og lyser, så er det vel nettopp REFLEKS du mener med "vest" også?

Gammel 24-11-09, 09:55   #24
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi traff en mann juleaften for en del år siden...

Var på tur hjem fra julekveldsfeiring hos min mor, fra dem går en svingete MØRK vei med hus på ene siden, og skog/kratt/fjell på andre siden.
Mannen var ute å gikk tur med hunden sin, uten refleks...på den siden av veien uten hus.

Vi kjørte en stor varebil, og mannen fikk speilet i hode/skulder og gikk rett ned for telling.
Spratt ut av bilen, og var LIVredde, mannen fikk seg nok en karamell men turte vel ikke si stort.. han hadde forårsaket hele opplegget selv, og jeg gav ham refleksen jeg hadde på jakken min og sa at det er en fordel å bruke sånt når man er ute å går.. vi beklaget hendelsen, og mannen beklaget sin "oppførsel" og gikk videre.
Han er naboen til moren min, og er nå naboen vår også siden vi har flyttet inn i nabohuset til foreldrene mine og han er ALDRI observert uten refleks igjen...

Tragisk vet du.. min store skrekk det der.
Blir så sint jeg, at jeg stopper og gir folk en skikkelig reprimande.. store som små!

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 09:57   #25
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er forøvrig enig i dette.. refleksvest er det eneste som duger, sånn liten dinglerefleks er rett og slett ikke godt nok.. da trengs fler på ett og samme menneske.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 09:57   #26
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ehh, dinglerefleks, refleksbånd, refleksvest... lat dette er da refleks... refleks er ikke usynlig. Med mindre du med "vest" mener en en som går på batteri og lyser, så er det vel nettopp REFLEKS du mener med "vest" også?

Jeg er enig med Skremmern. Små refleksbrikker, bånd rundt armen, er svært lite synlig når det er annet lys som forstyrrer (som møtende biler).

I går ettermiddag i skumringen så jeg en eldre dame som gikk langs en trafikkert vei. Hun hadde sånne bånd (hva heter de, sånne man "slår" på armen og så krøller de seg rundt?) rundt begge anklene, og i tillegg en refleksbrikke i snor. Med biler i begge retninger var jeg omtrent 20 meter unna henne da jeg fikk øye på henne. Hun gikk på motsatt side av vegen for meg, så vinkelen for mine lys i forhold til hennes refleks var selvsagt ikke optimal. Jeg skjønner ikke at folk tør å gå ute uten refleksvest, rett og slett. De andre er for dårlige, for refleks-flaten er for liten.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 10:05   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jada, jeg er med på at det er refleksvest som er best, men refleksvest er også refleks, det er det som var poenget mitt, litt flisespikkeri kanskje, men å si at refleks er usynlig er jo litt skivebom da, selv om enkelte reflekser har liten refleksflate...

Jeg har forøvrig alltid flere reflekser på meg, også om jeg har vest. (Har fast en slik man slår rundt armer/fot på hver arm på jakka og en på veska, dinglereflekser her og der, og dersom jeg skulle finne på å gå ut for å gå i mørket, bruker jeg fest i tillegg. (De adre er der bare fordi jeg ikke tar på meg vest for å gå over den opplyste parkeringsplassen fra bilen til toget, eller for å gå på sentrumsfortau når jeg er kommet frem, og det nesten har blitt lyst. Men jeg går i kke uten refleks der og da heller, selv om jeg ikke tar på vest.)

Forøvrig så jeg et par ungdommer en dag takket være at treningsbaggen til en av dem hadde sånne tynne refleksbånd over sømmene. Det var ikke store flaten, men det vsr bedre enn ingenting...

Når jeg er ute og gr, har jeg somregel me meg vog, og der er det store reflekser på alle kanter, så vi er nok synlige uansett

Gammel 24-11-09, 10:07   #28
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en ekkel opplevelse.

Jeg syns det er så rart at folk som kjører bil selv går uten refleks. Vi vet jo hvor usynlige vi blir uten.

Gammel 24-11-09, 10:40   #29
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Brikker og bånd duger ikke. Bandolær eller helst vest er det eneste som gjelder.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 10:55   #30
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Går dere alle sammen med refleksvest når dere skal en liten tur ut døra eller ta bussen til jobb om morgenen altså? Tydeligvis ingen av dere som bor i nærheten av meg, for det er sjelden jeg ser andre enn barn og en og annen jogger med refleksvest.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 10:58   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg synes en enkelt "dinglerefleks" eller sånne bånd man "slår på seg" er tilnærmet usynlige, ja. Man må veldig nærmt for å i det hele tatt se refleksen, og kommer det bil imot kan det bli for nærmt. I tillegg svinger og svaier de og kommer lett foran den gående.

Sist redigert av Skremmern : 24-11-09 kl 11:38.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 11:26   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Enig.

Dessuten kan det være mye annet som gjemmer seg i mørket i veikanten. Elg, for eksempel.

Og så er det så enkelt at man skal alltid avpasse farten etter forholdene. Man skal alltid kunne stoppe på en tredjedel av den oversiktlige strekningen. Hvis du kjører i 75 km i timen, ute på veiskulderen, med møtende trafikk og hvor du knapt nok ser mer enn et par billengder, da kjører du uforsvarlig. Derfor vil det alltid være bilistens skyld i en slik sak.

Forøvrig er ikke veiskulderen ment for biltrafikk. Er veien spesielt smal må man av og til, men da må hastigheten ned også!

Jeg er klar over at det hadde blitt min feil, det er jo derfor jeg ble så redd også.

Men om jeg på den strekningen skal avpasse etter forholdene, så må jeg nesten kjøre 30-40 km i timen da, i 70 og 80 sone? Tror kanskje det ville skapt en god del farlige situasjoner pga irritasjon fra andre bilførere.

Jeg kjørte jo ikke ut på veiskulderen, men uansett om jeg hadde bremset ned, til feks 50 pga møtende trafikk, og lagt meg litt ut, ville jeg jo ikke ha sjans til å SE han i mørket når jeg blir møtt av biler? Da blir man jo blendet uansett. Og på den veien er det ikke mye veiskulder å snakke om heller, så han gikk liksom på "hvitstripa" til veien. Og man kan jo fint drepe en person i 50 km også, det skjedde nettopp her i Stjørdal.

En elg er liksom en annen sak føler jeg. Ja, det kan skade oss i bilen, men det er tross alt en elg jeg kjører på da, ikke et menneske. Elgfaren er stor her jeg bor, så den lever vi med hele tiden.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 11:40   #33
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Syns refleksvester kan være litt oppskrytte og jeg.
Hvorfor lages det ikke refleksvester der hele vesten er refleks i stedet for bare båndene på brystet og ryggen?

Selv er jeg ute og går med hunden i byggefelt her. Går på fortau. Jeg bruker refleks på hunden og på meg.
Nå kjøpte jeg en slik blinkende lys-sak til å henge på hunden, men hadde den på meg selv i stedet. Har mistet den så må kjøpe ny, men poenget er at den synes veldig godt i mørket i og med at den blinker i forskjellige farger hele tiden.
Et tips til de som farter mye ute i mørket

Gammel 24-11-09, 11:46   #34
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Uff ja det er skummelt.
Så på god morgen Norge her en gang,en ung gutt ble kjørt i hjel fordi han gikk i svarte klær, ingen refleks på seg, hadde musikk i ørene så han hørte ikke bilen. Sjåføren hørte et smell og frontruta gikk i tusen knas..... Sjøføren ble frikjent og har kontakt med foreldrene til gutten som han kjørte ned.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 12:17   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Går dere alle sammen med refleksvest når dere skal en liten tur ut døra eller ta bussen til jobb om morgenen altså? Tydeligvis ingen av dere som bor i nærheten av meg, for det er sjelden jeg ser andre enn barn og en og annen jogger med refleksvest.

Når jeg går til bussen (3-4 minutter i 30-sone, men uten fortau) bruker jeg ikke refleksvest, bare sånne straps, men oppfører meg til gjengjeld som om jeg er usynlig (går i grøfta og hopper enda lenger ut i grøfta om det mot formodning skulle komme en bil). Det er for pesete å drasse på en refleksvest hele dagen på jobb, til og fra møter, etc.

Men når vi skal "ut og gå", for eksempel når jeg og jentungen går til og fra balletten (20 minutter hver vei, en del småveier uten fortau), har vi på oss refleksvest, både jeg og tøtta. Ser at det er flere og flere for eksempel hundeluftere som bruker vest. Og joggere. Jeg bruker det alltid når jeg jogger i mørket.

Gammel 24-11-09, 12:37   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør som Polyanna, og min erfaring fra nabolaget er at folk som er ute for å være ute en stund, enten de nå jogger eller går, de bruker ofte refleksvest.

Unntaket er folk som går med barnevogn; ikke har de gode nok reflekser på den mørke vogna og ikke har de refleksvest på heller. Hva er det med folk? Tror de at barnevogner vises av seg selv, eller er det mindre viktig å vises når man går med små barn? Eller vil de ikke besudle den dyre, nye vogna med stygge reflekse?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 12:54   #37
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Unntaket er folk som går med barnevogn; ikke har de gode nok reflekser på den mørke vogna og ikke har de refleksvest på heller. Hva er det med folk? Tror de at barnevogner vises av seg selv, eller er det mindre viktig å vises når man går med små barn? Eller vil de ikke besudle den dyre, nye vogna med stygge reflekse?

Kanskje reflekstrekk til vogner er en forretningsidé.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 13:20   #38
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Kanskje reflekstrekk til vogner er en forretningsidé.

Eller å klistre på masse reflekser på regntrekket. Gjør jo ikke noe om det er fullt av reflekser?

Gammel 24-11-09, 13:22   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde slike refleksbånd som jeg festet rundt vogna.
Slike elastiske.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 13:31   #40
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finnes allerede reflekstrekk til vogn. Fås kjøpt på Clas Ohlson. Det dekker kun kalesjen da, men det er jo bedre enn ingenting.

For mange år siden så jeg en vogn med neongult regntrekk med refleksstriper på. Jeg angrer på at jeg ikke spurte moren hvor hun hadde kjøpt dette trekket.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.