|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Glad
|
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Skikkelig ekkel episode. Jeg har det sånn langs hjemveien min hver kveld, men der er det bare 30-sone. Til gjengjeld mange barn, og de fleste refleksløse. Jeg får lyst å filleriste noen.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!
Ehh, dinglerefleks, refleksbånd, refleksvest... lat dette er da refleks... refleks er ikke usynlig. Med mindre du med "vest" mener en en som går på batteri og lyser, så er det vel nettopp REFLEKS du mener med "vest" også?
![]() |
#24 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Vi traff en mann juleaften for en del år siden...
![]() |
![]() |
#25 |
prøver tilpasse seg livet
|
Jeg er forøvrig enig i dette.. refleksvest er det eneste som duger, sånn liten dinglerefleks er rett og slett ikke godt nok.. da trengs fler på ett og samme menneske.
![]() |
![]() |
#26 |
Ustabil
|
Jeg er enig med Skremmern. Små refleksbrikker, bånd rundt armen, er svært lite synlig når det er annet lys som forstyrrer (som møtende biler). |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Jada, jeg er med på at det er refleksvest som er best, men refleksvest er også refleks, det er det som var poenget mitt, litt flisespikkeri kanskje, men å si at refleks er usynlig er jo litt skivebom da, selv om enkelte reflekser har liten refleksflate...
![]() |
#28 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!For en ekkel opplevelse.
![]() |
![]() |
#30 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Går dere alle sammen med refleksvest når dere skal en liten tur ut døra eller ta bussen til jobb om morgenen altså? Tydeligvis ingen av dere som bor i nærheten av meg, for det er sjelden jeg ser andre enn barn og en og annen jogger med refleksvest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Ringskrømt
|
Jeg synes en enkelt "dinglerefleks" eller sånne bånd man "slår på seg" er tilnærmet usynlige, ja. Man må veldig nærmt for å i det hele tatt se refleksen, og kommer det bil imot kan det bli for nærmt. I tillegg svinger og svaier de og kommer lett foran den gående. Sist redigert av Skremmern : 24-11-09 kl 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Erfaren nok
|
![]() |
#33 |
Curlingkone
|
![]() |
#34 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Uff ja det er skummelt.
![]() |
#35 |
Yes, we can!!
|
Når jeg går til bussen (3-4 minutter i 30-sone, men uten fortau) bruker jeg ikke refleksvest, bare sånne straps, men oppfører meg til gjengjeld som om jeg er usynlig (går i grøfta og hopper enda lenger ut i grøfta om det mot formodning skulle komme en bil). Det er for pesete å drasse på en refleksvest hele dagen på jobb, til og fra møter, etc.
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Jeg gjør som Polyanna, og min erfaring fra nabolaget er at folk som er ute for å være ute en stund, enten de nå jogger eller går, de bruker ofte refleksvest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Kanskje reflekstrekk til vogner er en forretningsidé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Forbaska mannfolk uten refleks!Det finnes allerede reflekstrekk til vogn. Fås kjøpt på Clas Ohlson. Det dekker kun kalesjen da, men det er jo bedre enn ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|